|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Habanero ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() Sendt: 15-April-2008 kl. 12:15 |
Jeg bygger en HTPC med HFX-mini kabinettet og skal køre Canal Digital samt DVB-T. Er der nogen væsentlige forskelle på FloppyDTV S2 og Technotrend DVB-S2? Umiddelbart synes Technotrend kortet at være en del billigere, men så er der jo ofte en grund......... Har jeg forstået rigtigt at jeg skal købe et CAM modul også til disse kort?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Med dette kabinet, er det nødvendigt at se på, hvad der er fysisk mulig at placere... Men technotrend s3200 fungerer fint med dvbviewer og det er muligt at se HDTV-knalerne fra canal digital... Der skal bruges et conax CAM 4.00e til at vise canal digital. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Habanero ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
Jeg tror jeg kommer til at bruge dvbviewer også. Mht. plads er der 3 kortpladser i kabinettet og jeg regner ikke med at skulle bruge dem til andet end TV-tuner(e), men det tiltaler mig at floppyDTV ikke behøver at sidde i et slot. Har jeg ret i at technotrend optager 2 kortpladser? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Ja, men ci-interface til CAM-modulet bruger bare et PCI-slot til at holde det fast fysisk... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg har selv købt TT kortet, men har fortrudt lidt. Det fungerer fint med Canal Digital og Cam delen ligger fint og "flyder" inde i kassen, men jeg tror at jeg i dag ville have valgt Floppy DTV løsningen. Det er en mere (på papiret) fleksibel løsning, da den kobles til firewire og dermed nemt kan flyttes. Men hvad siger dem der har købt og bruger det? |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Lader ikke til der er så mange brugere af floppyDTV. Skulle der alligevel være nogen der har brugt det i et mini-hfx kabinet, er der så nogen der kan svare på om det kan betale sig at købe floppy rammen - ser ud til at det kræver frontadgang hvilket ikke er muligt på hfx-mini. Mht. CAM foreslår avh et Conax 4.00e. Jeg er så faldet over dette: http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p129_Conax-MPEG 4-NP4-Neotion-Processor-HDTV.html Er det brugbart og skal jeg heraf forstå at Conax 4.00e ikke kan vise mpeg4? |
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Conax kan fint vise mpeg4 og HDTV..... Det neotion kort du linker til rekomprimerer et mpeg4 signal til mpeg2, således at ældre DVB-C TV uden mpeg4 understøttelse alligevel kan vise mpeg4 kanaler. Der er ingen grund til at købe det i forbindelse med HTPC, medmindre man ønsker at forringe det modtagne signal. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |