recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster digi-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekster digi-tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster digi-tv
    Sendt: 15-April-2008 kl. 20:45

Hej. Er der nogen der ved om der kun findes 3 programmer der kan vise dvb-subtitles (DVB-viewer, Mediaportal og Mythtv)

Jeg er ved at have prøvet dem alle, men kunne godt tænkle mig at vide om der findes flere der kan.

-Stefan

Til top
johnlc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2005
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 21:54

Ja jeg leder efter nøjagtigt det samme! (altså andre programmer)

Men jeg kan altså ikke få dvb-subtitles frem i MediaPortal, så hvis du har et eller andet link til hvordan det gøres, så....

Her på Stofa kan jeg ikke se undertekster på mange udsendelser TV2, samt DiscoHD - jeg kan ikke få TV2SportHD,SilverHD,AstraPromoHD frem - kan du se alle HD kanaler i MediaPortal?

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af johnlc johnlc skrev:

Men jeg kan altså ikke få dvb-subtitles frem i MediaPortal, så hvis du har et eller andet link til hvordan det gøres, så....

Jeg har lige fået det til at virke, og det er også temmelig kompliceret. Du kan starte her:

http://forum.team-mediaportal.com/general-development-no-fea ture-request-here-48/new-dvb-subtitle-filter-tsreader-based- 25838/

Vejledningerne og installationsfilerne er spredt godt og grundigt, men hvis du holder tungen lige i munden, går det nok.

------

Mvh Kasper

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 08:08

I de nyere versioner af Mediaportal synes jeg ellers det er rimelig simpelt at få undertekster på. Men det kræver at man bruger 1. SQL server 2. Mediaportal 3. TVserver 4. TVserver client plugin 5. seneste SVN.

Lidt træls at man er tvunget til at køre med deres tvserver, men til gengæld kan man se tv/optaget tv på alle pcer på netværket.

Man slår dvb subtittles til ved at gå ind i Mediaportal configuration og så finde client plugin under tv. Der kan man krydse "display dvb subtitles" et eller andet sted. Og hvis man vælger dansk som foretrukket behøver man aldrig at skulle tænde eller slukke for underteksterne, så vises de automatisk hele tiden. (kan tændes og slukke med "L" på tastaturet).

Men ellers er der en vejledning til installationen her:

http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3/

Og videoer her:

http://www.team-mediaportal.com/tv-server_tutorial.html

Men hvis man venter lidt endnu så skulle der komme en eller anden form for total løsning inden for kort tid som skulle gøre det noget nemmere at få det op og køre.

http://www.team-mediaportal.com/news/global/mediaportal_1.0_ rc1_-_coming_soon.html

Til top
johnlc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

I de nyere versioner af Mediaportal synes jeg ellers det er rimelig simpelt at få undertekster på. Men det kræver at man bruger 1. SQL server 2. Mediaportal 3. TVserver 4. TVserver client plugin 5. seneste SVN.

Lidt træls at man er tvunget til at køre med deres tvserver, men til gengæld kan man se tv/optaget tv på alle pcer på netværket.

Tusind tak for dine tips, jeg havde faktisk fundet den tråd du nævner, men 65 sider!  det synes jeg var lidt rigeligt at skulle igang med.

Men anyway jeg fandt da ud af at der pludselig var TVserver - håber at kunne nå noget mere iaften, så ser vi.
Men, hhmm, "next week" det er vel nu

Mht til dit oprindelige spørgsmål, så tror jeg, at jeg har været omkring de første 10-15 programmer, men har kun set det i FireDTV Viever & DVBviewer - og forhåbentligt snart MediaPortal, som absolut virker som det bedste alternativ til VMC/MCE.
Har ikke kigget på Linux ting, ser rigeligt til Unix/Linux/databaser til dagligt

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:05
Der er også  MyTheatre og Progdvb som kan vise undertekster
Den Ben
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:15

Jep, installationen af mediaportal er stadig noget kryptisk - når du kommer lidt ind i deres univers, er det dog noget mere simpelt at have med at gøre(som alting), og det er SÅ fedt at man kan have tv-server kørende på sit mediecenter, og stadig sidde ved andre pc'ere i huset, og se tv(eller optagelser) streamet fra mediecenteret.

Det skal nok blive noget lettere, når de nu inden for et par mdr. eller lign, går i luften med Mediaportal 1.0 - der er ihvertfald stort focus på en enkel installation.

Min MCE bliver KUN brugt når jeg skal leje film via Sputnik efterhånden - andet kan den ikke bruges til.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:39

Jeg er også tilhænger af mediaportal. Det er total fedt at man kan have nøjagtig den samme brugerflade på alle sine pcer og have adgang til de samme kanaler og optagelser+at man kan se alle de kanaler man vil på samme tid fra samme transponder.

Men her på det sidste synes jeg godt nok at jeg har haft nogle problemer med de sidste nye versioner. Jeg har haft alle mulige mærkelige fejl, så jeg er gået tilbage til en 2 måneder gammel version igen. Men jeg ser godt nok frem til Mediaportal 1.0 RC1.

Men grunden til at jeg startede tråden var egentlig bare for at se om der var alterativer de de 3 nævnte programmer og om det var noget der var værd at bruge tid på??

Redigeret af stefanb - 16-April-2008 kl. 10:40
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Hej. Er der nogen der ved om der kun findes 3 programmer der kan vise dvb-subtitles (DVB-viewer, Mediaportal og Mythtv)

Jeg er ved at have prøvet dem alle, men kunne godt tænkle mig at vide om der findes flere der kan.

-Stefan

TV Jukebox kan også. Nyeste version er 3.1.

Flemming

Redigeret af fltk - 16-April-2008 kl. 11:14
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 11:54
Nogle af de andre programmer der er stabile og som bare virker??
Til top
johnlc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 18:44

Jeg vil bare lige sige 1000 tak for "sparket" , stefanb

Jeg tror der er tekster på nu, og alle HD kan ses de "hakker" dog i FullScreen, ikke i Windowmode, tror det er cpu, men det bakser jeg videre med.

Tak.

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 00:47
Det var såmænd så lidt.. Hvis man da kan kalde det for hjælp. Men jeg tror jeg vil til at teste videre i rækken af programmer for at finde frem til det jeg mener er bedst for mig..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu