|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 396 |
![]() Sendt: 26-April-2008 kl. 15:00 |
|
Hej alle! Jeg ved godt der er utalrige tråde lignende denne tråd ang hardware til HTPC, men håber stadig I gider hjælpe en n00b. Jeg har fin nok forstand på at bygge computere, men det er første gang med HTPC. I bund og grund, så handler den her tråd lidt også om at I skal fratale mig til at bygge et HTPC, da jeg (sikkert ligesom alle andre) bruger for mange penge på gadgets og elekronik istedet for at spare pengene op Først og fremmest, så skal jeg lige forstå det med mediecenter helt korrekt og om jeg overhovedet ville hente noget på at bygge et udover at det er lir at have. Ligenu har jeg min Sanyo Z3 tilsluttet til min DVDafspiller via HDMI og mit Panasonic PV70 tilsluttet via component. Jeg bruger Z3eren til film og mit TV til normalt TV og serier via DVD. Jeg har bare min computer i soveværelset tilsluttet min Marantz SR4500 receiver via optisk kabel. I princippet vinder jeg vel ikke rigtig noget ved at bygge mig et HTPC i forhold til det jeg har nu, bortset fra jeg får samlet det hele i en enhed så jeg kan skifte mp3 sange fra stuen og evt optage TV ned på harddisk. Så slipper jeg også for brænde filmklip ud for at se dem på DVDen. Er der ellers andre fordele ved det, som jeg ikke har nævnt her? Selvfølgelig hvis man smider blueray drev i, men til at starte med vil jeg spare de penge og senere smide et blueray drev i. Jeg har nemlig en Toshiba EP30 HD-DVD og bruger den kun til SD-DVD. Er for nærrig til at betale for hvad blueray film koster, så det er ikke et must for mig lige pt. Ang hardwaren, som jeg havde set på, så er det følgende: Gigabyte GA-MA78GM-S2H http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=433057 Antec LifeStyle Fusion http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237627 Athlon X2 BE-2400 2.3 GHz http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404702 4 x Kingston ValueRAM 1 x 1 GB http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138802 Silverstone Nitrogon NT06-Lite http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=407738 Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=407108 Det løber op i ca små 4700kr og mit budget, hvis jeg bygger, selvom jeg burde spare pengene Mit spørgsmål er så at jeg burde jo også købe et TV tuner kort (det kan jeg muligvis vente med til jeg spare lidt flere gryn op). De sidste mange år har jeg ikke haft behov for at optage fra TV. Derudover er der jo mht til lyden, er det onboard lydkort fint nok i forhold til fx lyden fra en Panasonic S97 eller Toshiba EP30 som jeg har kendskab til og er fuldt ud tilfreds med? Det betyder ikke noget om jeg kan afspille alle mulige fancy lydformater, for det kan min receiver vist ikke alligevel klare da den ikke har HDMI indgang. DTS og Dolby 5.1 er umiddelbart tilfredstillende indtil videre. Og kan jeg stadig både koble mit PV70 og min Sanyo Z3 til mediecentret samtidig? Rigtig mange tak for hjælpen |
||
![]() |
||
jesperc ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
"Og kan jeg stadig både koble mit PV70 og min Sanyo Z3 til mediecentret samtidig?" Når der kun er et DVI udgang i det onboard grafikkort, så vil det nok blive et problem, med mindre du vil køre analogt over VGA på et af dine enheder. |
||
![]() |
||
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 396 |
![]() |
|
Ja det havde jeg skam overset. Hvilket andet motherboard kan I så anbefale med mindst en HDMI udgang?
Ellers skal jeg smide et seperat grafikkort i? |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Der er ikke noget i vejen med det motherboard du har valgt, det har HDMI-udgang... Når du skal have 2 display-enheder som output, løber du ind i dual-screen problematikken. En af fordelene ved en HTPC-løsning, synes jeg, er den forenkling, man kan opnå, en kasse til det hele og kun en slags brugerinterface... Redigeret af avh - 26-April-2008 kl. 20:27 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Mit ATi HD2600XT skærmkort har også "kun" DVI ud, men jeg kan fint få HDMI ud på det via en adaptor.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Hvad er en Sanyo Z3? |
||
![]() |
||
jesperc ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
Nåja det kan misforståes |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er en projektor. Lyder umiddelbart ikke som om at HTPC alligevel er noget for mig, hvis jeg ikke kan have både TV og projektor på uden at skulle rode med mange indstillinger hver gang man skifter. Jeg er jo heller ikke interesseret i at tænde projektoren hver gang jeg ønsker at configge mediecentret eller blot vil høre mp3. Så er det noget nemmere at tage skærmbilledet på TVet. |
||
![]() |
||
Anden4220 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
køb evt 2x2gb kingston valueram til 500 i stedet for fire blokke... det får vist ikke dit budget til at skride... Redigeret af Anden4220 - 27-April-2008 kl. 10:19 |
||
Panasonic TH37PX80
Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3 |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Ved en HTPC sammensætter du selv i meget høj grad, hvordan din samlede løsning skal være... Når der indgår musik i løsningen og også det med flere display-enheder, kunne det være en ide at tænke i en klient/server løsning, hvor man sammensætter enheder i en samlet løsning, ud fra de forskellige anvendelses-situationer... Altså prøv at se på det, som en samlet løsning og prøv at definere de anvendelser, du kunne tænke dig... Redigeret af avh - 27-April-2008 kl. 10:27 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Anden4220 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
du kan sagtens have både sanyo'en og pana'en tilsluttet på samme tid... HDMI til Pana'en og DVI-HDMI til Sanyo'en |
||
Panasonic TH37PX80
Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3 |
||
![]() |
||
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|
Hvis du kan bruge antec veris black fusion 430 har jeg et helt nyt til salg. Det er stort set det samme som lifestyle fusion. Send en PM eller lignede hvis det har interesse. |
||
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |