recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS 1 spil på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS 1 spil på PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mmmls Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: PS 1 spil på PS3
    Sendt: 05-Maj-2008 kl. 17:36
Lige et sandsynligvis dorsk spørgsmål - kan man bruge playstation 1 spil på en ny 40 GB PS3? Propper man bare de gamle skiver fra Playstation 1 i maskinen eller? Det kunne nemlig være lidt af et hit, når nu de fleste PS3 spil ikke lige henvender sig til børn omkring og under de 4 år, hvorimod der mig bekendt er rigeligt at tage fra af playstation 1 titler?
Panasonic 42 PX80 + 37 PX70, PS3 40 GB, Sony HDR, Yousee boks med HD
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 17:50
Har ikke selv prøvet men det skulle man kunne.. Både 40 & 60 gb versionerne..
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 17:52
Jup, har prøvet med verdens sjoveste spil, Hogs of War, og det funker, afviklet fra skiven....
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 18:14
Alle PS3'er, uanset harddiskstørrelse osv., kan køre PS1-spil, eftersom disse emuleres via software.
Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 19:11
Hvad så med PS2 spil ?... virker de også bare på alle PS3'er ?
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 19:16
Nej, 40GB-modellerne understøtter slet ikke PS2-spil.
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 21:37
Jeg købte det originale WipEout (fra 1995) fra onlineforretningen (jeg tænkte jeg ville træne lidt mens jeg spændt venter på WipEout HD). For pokker hvor var det da helt udsandsynligt grimt - dog nok selvfølgelig ikke just gjort kønnere af at blive blæst op på en 40" skærm (i DVD opløsning ifølge mit TV).

Det er mildest talt utroligt så nostalgisk rosenrøde vores minder kan ofte være om vores gamle favoritspil (og favorit så meget andet).
Jeg har også på udenlandske forums den sidste uge set masser af folk brokke sig over grafikken i GTA4, og hårdnakket påstå at den er dårligere end i San Andreas.
Når så der bliver hevet sammenlignende screenshots frem lidt længere nede i tråden (og det var vist endda fra PC versionen af SA), kan man jo så sidde og grine lidt af hvor meget nogle folk faktisk kan lade sig snyde af ren nostalgi (dog med mange af GTA4 brokrøvene, sikkert farvet yderligere af at de bare famler lidt i blinde efter noget at hade).
Til top
noreaga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 22:08

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Jeg købte det originale WipEout (fra 1995) fra onlineforretningen (jeg tænkte jeg ville træne lidt mens jeg spændt venter på WipEout HD). For pokker hvor var det da helt udsandsynligt grimt - dog nok selvfølgelig ikke just gjort kønnere af at blive blæst op på en 40" skærm (i DVD opløsning ifølge mit TV).

Nu har du vel også sat den til at opskalere afviklingen af PS1 spil i indstillingerne på PS3'en - for det hjælper da en hel del på det :)

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 22:42
hmm.. så må jeg gøre noget forkert .. har købt Mortal Kombat II (tror jeg nok) til PS1 og kan ikke se forskel på opskalering eller mangel på samme..
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 02:08
Jeg forsøgte mig lige med PS upscaler og smoothing slået til - jeg tror teksten i spillet blev glattet lidt ud, men selve spillet skete der vist ikke meget ved.
Det skal sgu vist også nærmest magi eller mirakler til for at gøre noget ved 1995 grafik med pixels på størrelse med frimærker og fuldstændigt ikke-eksisterende begreber som textures og lighting .

Og så fik jeg da vist også lige slået fast at sværhedsgraden er noget mere human i mange moderne spil end tilfældet var for 10-15 år siden. Jeg blev nummer otte ud af otte i kvalificeringsrunden ("you failed to qualify") i det første mesterskabsløb - og jeg syntes ellers jeg kørte rimeligt pænt på de sidste to omgange, og fik fyret nogle missiler og raketter af.

Men tilbage til opskaleringshalløjet - så er mine erfaringer med DVD tests på min PS3 at det vist stort set er noget opreklameret fis for at få solgt lidt ekstra DVD-afspillere inden folk med HDTV for alvor begynder at købe Blu-ray afspillere.
Med de DVD film jeg testede for en måneds tid siden - hvor jeg skiftede frem og tilbage mellem 1080p opskalering og almindelig 720x480 DVD opløsning - var jeg stort set ikke i stand til at se nogen forskel. Og den smule jeg ind i mellem mente at kunne se i enkelte billeddetaljer, kunne meget vel have været ren og skær indbildning.
Den eneste reelle forskel var sgu størrelsen på teksten i PS3 skærmmenuerne under afspilning.

Opskalering eller ej - generelt har jeg været positivt overrasket over hvor forholdsvis godt DVD film egentlig ser ud på mit 40" Samsung M87. Omend det naturligvis ikke - heldigvis ikke - kommer i nærheden af Blu-ray (jeg har fire film på både DVD og Blu-ray, så jeg har også kørt nogle direkte sammenligninger der, selvom der selvfølgelig ikke var megen tvivl om det resultat).
Til top
spacefractal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2008
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 20:41

PS1 kan klare textures og ligtning. De er bare i 320x240 i mange spil. Visse nyere PS1 spil bruger dog enten 640x240 eller 640x480. De store pixels kan især ses, når LCD skærme ikke har nogen scanline effekt, som det normalt er på en CRT og derfor ikke ligger så meget mærke til det (ihvert fald ikke dengang).

Det er ikke kønt idag, men det er også ligemeget, da det kan være en fed nostalgi at spille gamle spil igen .

Jeg har ikke selv PS3 konsollen, men har kun hørt at det er PS2 de har fjernet fra emulering på nyere versioner af PS3, men er ikke berørt af PS1 emulering.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu