|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
brr_dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() Sendt: 16-Februar-2005 kl. 22:22 |
Jeg overvejer at hoppe på HTPC vognen og bygge et system op omkring Pundit -R med en Windows XP + Mediecentralen samt et Hauppauge PVR 350. Kan den medfølgende fjernbetjening sætte systemet i Standby, og bliver den automatisk "vækket" igen, såfremt der er programmeret optagelser på den. Alternativt hvad kræves der for at få den til at starte en timeroptagelse selv om den står standby. Er der endvidere nogle der har styr på strømforbrug i brug og i standby??? Og så lige et par hardware spørgsmål: Hilsen |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Den medfølgende fjernbetjening kan umiddelbart kun styre Hauppauges egen software og derfor ikke sætte systemet i standby. Den kan muligvis lære det i forbindelse med andre programmer såsom Winlirc, Girder etc. Atis Remote Wonder kan derimod styre faktisk alt undtagen at starte systemet op. Jeg bruger selv Videotimer i forbindelse med mit Hauppauge kort. Programmet kan vække PCen fra standby/dvale og optage, lukke ned igen etc. Det kan du finde på www.videotimer.de. Det kan forøvrigt bruges sammen med næsten al hard- og software. 1 GHZ er nok med det nævnte kort samt mindst 512 MB ram Flemming Redigeret af fltk |
|
![]() |
|
DKTiger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Microsofts MCE Remote kan sætte systemet i fuld s3 standby og vække det op igen, hvis bundkortet understøtter wake on USB.
|
|
![]() |
|
mikkelp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2004 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Jeg fisker efter lidt hjælp og highjacker denne gamle tråd for ikke at oprette en ny, meget vag, tråd... Har haft MCE i snart et par år og manuel standby samt standby efter optagelse virker helt som det skal. Alt står som det skal under strømstyring og efterhånden synes jeg at mit MCE er ret velfungerende, selvfølgelig med undtagelse af EPG som kan fucke lidt op, men det er der jo ikke noget usædvanligt i. Problemet jeg har haft de sidste 14 dage er at min HTPC ser ud til at vågne for at optage et planlagt program og umiddelbart efter det er optaget så sker det at den så lukker computeren i stedet for at gå i standby (engang imellem, ikke altid)... Det har jeg ikke set før. Siden jeg har haft det til at fungere upåklageligt i årevis så tænkte jeg om der var kommet en windowsupdate eller noget der kunne drille lidt? Jeg er på bar bund. Der er intet system i nedlukningerne, jeg kan ikke finde noget særligt under logningerne under administration. Jeg har heller ikke haft held til at reproducere hændelsen. Hjælp!
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg har aldrig fået det til at virke ens på mine 4 MCE maskiner! een maskine står altid og blæser strøm af hver morgen når jeg står op! En anden maskine falder fint i søvn, for det meste, men ikke altid Det fine er at de ALTID vågner op for at optage Har opgivet det lidt, især fordi jeg ikke kan få undertekster på. Har kørt lidt med DVBViewer, men er kommet frem til at det er noget l... i forhold til mine behov |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg har lidt samme problem med min. Altså, den går altid fint i standby af sig selv. Vågner også fint for at lave opdatering eller optagelse, og suser i standby bagefter, af sig selv.
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
Hejsa, jeg har min nybyggede medie center kørende i vista på et intel viiv certificeret motherboard...den har jeg til at gå i "slumre" mode som er det gode danske ord for standby. Det den smider det ned i er S5 mode som tilsyneladende slukker alt med det man kalder Soft Off eller hvad det nu hedder. Jeg har ikke styr på hvor mange watt den bruger endnu, men skal snart se om jeg kan få fat i watt måler og tjek det efter. Microsoft remoten kan både slukke og tænde medie center'et i denne modus. Har også lige sat et logitech edge keyboard til systemmet og den gør det samme, uden problemer. Redigeret af Bygone - 04-Februar-2007 kl. 16:06 |
|
![]() |
|
mikkelp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2004 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Jeg kan ikke få den til at makke ret mere... Grrrr. Nu er det sådan at når jeg manuelt sætter den til standby og når den selv sætter sig i standby efter en udsendelse så kan jeg ikke vågne den korrekt igen.Remoten virker ikke til at resume. Et PS2 keboard kan aktivere men det der rent faktsk sker er at den starter som var den slukket, samme resultat med powernappen på kabinettet! Men jeg kan jo se den går i stanby, det er ligesom om der er noget der siger standby = standby, resume = resume fra slukket state... meget mystisk. Nu har jeg imidlertid sat det til at bruge dvale istedet og det ser ud til at virke fint! Mit spørgsml er så bare , er der reelt nogen forskel på funktionalitet mellem standby og dvale? Redigeret af mikkelp - 08-Februar-2007 kl. 23:36 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |