Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
h8red
Super bruger
Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
|
Emne: dvbviewer/transpondere/firedtv mce driver Sendt: 06-Juni-2008 kl. 07:49 |
Hjælp en dvbviewer noob....
Har et lille problem, har lige installeret den nye dvbviewer og nu virker det helt fint for mig, de forrige problemer jeg havde er væk. Nu kan jeg så endelig se mine to HD kanaler. Yousee
Meeeen, jeg er nødsaget til at bruge firedtv mce driveren, da jeg bruger tv tuner delen af vista mce.
Når jeg scanner på alle de tilgængelige terrestrial transpondere, ser det ikke ud til den fanger alle kanaler, der er ihvertfald nogle jeg ummidelbart ikke kan se på listen, TV3/TV2SportHD/DiscHD osv.
Har yousee rykket rundt på kanalerne så de indbyggede transpondere ikke fanger dem ?
Hvad kan jeg gøre for at få det bedste af begge verdener, vista mce TV og dvbviewer TV.
Kan man bygge sin egen transponder liste til dvbviewer ? Og hvordan finder jeg ud af hvad der befinder sig på hvilke frekvenser ?
Mit system, p4 3.0, 2048 ddr2, ati hd2600xt, vista ult 32bit sp1, floppydtv, dvbviewer, yousee dvb-c mellem pakke.
Alt i nyeste versioner.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 06-Juni-2008 kl. 09:14 |
Er det ikke muligt at "tilskære" opsætningen således at vedr. TV, blev udført af DVBviewer og resten af MCE. Det ville give nogle forenklinger...
Skift mellem programmer kunne foretages via fjernbetjening. F.eks. via nogle programmer som interfacer til en fjernbetjening, HIP, iMON, Girder...
Den anden mulighed er at lave et setup, hvor man hele tiden kører MCE. Herfra er der "udgang" til DVBviewer...
DVBviewer scanner kanaler efter en transponder liste. Disse filer ligger i en mapper under dvbwiever, der hedder transponder...
Der findes et hjælpeprogram til DVBviewer, der hedder TransEdit. Med dette kan man lave en brugertilpasning af kanallisten...
Redigeret af avh - 06-Juni-2008 kl. 09:15
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
h8red
Super bruger
|
Sendt: 06-Juni-2008 kl. 09:46 |
Af kone venlige årsager, ønsker jeg ikke at forlade tv-delen til fordel for dvbviewer.
Tror det vil give mig for mange problemer.
Det vil gøre en forskel at køre med bda drivere ? Ja ?
Er der andet jeg kan gøre med hensyn til de transpondere ?
|
 |
h8red
Super bruger
|
Sendt: 06-Juni-2008 kl. 22:56 |
Fik svar fra digital-everywhere, nu bruger jeg deres transponder liste i dvbviewer.
Nu har jeg igen alle kanaler :)
|
 |
MichaelMCE
Bruger
Oprettet: 19-Oktober-2005
Point: 58
|
Sendt: 08-Juni-2008 kl. 10:58 |
h8red skrev:
Fik svar fra digital-everywhere, nu bruger jeg deres transponder liste i dvbviewer.
Nu har jeg igen alle kanaler :)
|
Hvor fandt du deres transponder liste? Og hvordan fik du importeret den?
Og så lige et tillægs spørgsmål :
Forstår jeg det rigtigt, at du har fået det til at fungere med MCE driveren, så du både kan køre med DVBViewer og MCE?
Mvh. Michael
Redigeret af MichaelMCE - 08-Juni-2008 kl. 18:39
|
 |
h8red
Super bruger
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 15:29 |
Hej
Deres transponderliste findes i deres installationssæt.
Jeg kopierede den ind i dvbviewer mappen (mener den der hedder cmuv)under program data (så vidt jeg husker, er på arb. lige nu)
Herefter kom den frem under terrestrial transponders i dvbviewer. Så kunne jeg søge på den.
Ja jeg bruger mce driveren i både vmc, og nu også i dvbviewer. Jeg fandt også et fint plugin, der tillader mig at starte og stoppe dvbviewer gennem vmc.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 15:52 |
Men kan du se HD kanalerne i vmc??
|
|
 |
MichaelMCE
Bruger
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 17:40 |
h8red skrev:
Hej
Deres transponderliste findes i deres installationssæt.
|
Tak for det! Det lykkedes mig at få scannet kanalerne ind med den nye transponderliste... Men nu er problemet bare at jeg kun kan se de ikke krypterede kanaler... Er der nogen der har oplevet det samme?
|
 |
h8red
Super bruger
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 15:50 |
Har du husket at markere at du har ci modul ?
Tv må selvfølgelig ikke køre i vmc og digital everywheres ci module checker må ikke køre samtidigt.
|
 |
h8red
Super bruger
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 15:52 |
Kandersen skrev:
Men kan du se HD kanalerne i vmc??
|
Ville ønske jeg kunne, det er derfor jeg har en ekstra installation af dvbviewer. Den starter jeg via vmc og ser hd kanalerne gennem den.
Bare jeg dog var en del af betatesterne til Fiji
|
 |
MichaelMCE
Bruger
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 15:53 |
Ja det er markeret..
Det lykkedes mig at få nogle af kanalerne til at virke igår, men nu virker kun de ikke krypterede igen....
|
 |
h8red
Super bruger
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 09:36 |
Er det stabilt i andet software ?
Ellers kunne det jo være du har et dårligt viaccess kort, jeg har lige måtte skifte mit. Det holdt simpelthen op med at virke.
|
 |