|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() Sendt: 10-Juni-2008 kl. 00:25 |
Hvorfor vil den bare ikke afspille mine MKV filer?
Jeg forstår det bare ikke. De afspiller alle fint i WMP, men når de skal afspilles i MCe får jeg denne fejl "Cannot Play Video. Media Center cannot open the file" Eller på dansk "Kunne ikke afspille videofilen, Media Center kunne ikke åbne filen" Jeg har installeret CoreAVC til at klare decodingen og ffdshow til lyd. Min graph ser ud sådan haer http://peecee.dk/upload/view/118256 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Dit problem er DirectVobsub filtret, fjern det fra systemet.
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Har du gjort som beskrevet her under punkt 2? /Peter |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
Okay nu er vobsub fjernet og nu ser min graph således ud:
http://peecee.dk/upload/view/118282 Og jeg har tilføjet dette til registreringsdatabasen: MKV AND TS With Matroska and CoreAVC (the best!! but not free) Use together with ffdshow (with h.264 disabled in Video configuration) The same as above but add the following instead: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\.mkv]@="CoreMedia.MKV" "PerceivedType"="video" [HKEY_CLASSES_ROOT\.ts] @="MatroskaVideo" "PerceivedType"="video" "Content Type"="video/x-matroska" Og min ffdshow har jeg sat til at køre AC3 og DTS til SPDIF Men det virker stadigvæk ikke ![]() Der var en gang jeg fik det til at virke da jeg installerede CCCP codec pack, men der hakkede alle filmen så det duede ligesom ikke |
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Ærgerligt. Prøv evt. at geninstallere FFDShow og indstil det som beskrevet på den side jeg linkede til. Jeg bruger ikke selv CoreAVC så jeg har ikke flere tips til at få det til at virke. Et sidste forslag kunne være at prøve med en anden .mkv-fil ![]() |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har geninstalleret ffdshow masser af gange. Tror jeg har gjort det 15 gange efterhånden.
Lige lidt hjælper det. Som sagt så virkede det dengang jeg brugte CCCP codec pack, men der laggede det alt for meget. Jeg ved ikke hvorfor den ville afspille dem der, og den ikke vil nu men det er ekstremt frustrerende. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det frygtede jeg jo du svarede (så skal jeg nok lade være at foreslå dig at genstarte din PC ![]() Hvis det ikke er længe siden du begyndte at rode med CoreAVC osv. kan du evt. forsøge dig med en System Restore til før du installerede noget og så prøve at installere det igen. Hvis det virker kan du så blive mere frustreret over hvad der så er galt, men det er trods alt nemmere end at skulle geninstallere alt. /Peter |
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
CCCP codec pack installerer en masse lort på systemet. Det er typisk n00b at bruge den slags lort.
Det er også typisk for dem der laver codec packs at de ikke aner en kæft om hvad de laver. Det eneste de laver er at daisychaine "regsrv32.exe somefilter.ax" i et script, og så tror man jo flere jo bedre.... Eksempelvis ser jeg at FFdshow indgår i stort set alle codec packs, og derudover en lang række af codecs som libav biblioteket(i FFDshow) i forvejen kan håndtere. Som spørger man sig selv "What is the motherfucking point?" Vobsub fx er et af de filter som der typisk indgår i en codec pack og som i kyndige hænder egentlig er udemærket(Vel og mærket hvis man har den rigttige version), men den skader mere end den gør gavn i de fleste tilfælde og derfor bør den FJERNES fra systemet, og man bør benytte FFdshow. Det nytter absolut INTET at blive ved med at installere FFdshow, sålænge Vobsub stadig er på systemet. FFdshow er ikke en uninstaller for codec packs og Vobsub. Vobsub skal fjernes via Add/remove programs(Beskrevet i anden tråd af undertegnede)Hvis ikke den er at finde der må du afregistre den manuelt. Jeg husker ikke pt om Vobsub er en dll eller en ax, men den kan findes ved at bruger Graphedit>insert filters>directshow filters> Vobsub....Se beskrivelsen når du trykker på pluset ved vobsub (Her står stinavnet til den.) så er det bare at trykke windowstast + r og skrive regsrv32.exe /u "c:\program files\gabest\Vobsub\Vob.ax" eller hvad nu den hedder... Redigeret af Patriarken - 10-Juni-2008 kl. 12:27 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Patriarken
Jeg har fjernet Vobsub via tilføj/fjern programmer og jeg kan heller ikke finde det i "insert filter" i Graphedit. Så det må jo være væk Nu prøver jeg i aften at geninstallere hele lortet. Så installerer jeg først ffdshow og sørger for lyden kommer ud via spdif Så sørger for at installere CoreAVC og sørger for den klarer mit mkv playback. Skal det så ikke virke? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |