recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billed og lydoverførsel via HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilled og lydoverførsel via HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Emne: Billed og lydoverførsel via HDMI
    Sendt: 10-Juni-2008 kl. 23:11

Hej,

Jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har et gammelt Panasonic plasma, tv som ikke har HDMI indgang - kun component og scart. Jeg har købt en Onkyo 606, for at få glæde af de nye hd lydformater.

Hvis jeg køber en blu Ray disc afspiller, kan jeg så tage HDMI billed signalet ud fra den og ind i min Onkyo 606 og lade onkyoen sende billedsignalet videre via component out til mit tv, dvs at receiveren skal vel downscale billedsignalet der kommer ind fra evt en ps3 via HDMI, da component kun kan køre 720p..?

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, kan man så sende hd lyden videre fra sin ps3 via HDMI til Onkyoen og samtidigt sende billedet fra ps3 via component til onkyoen, eller direkte til tv, og så få 720p, selvom blu ray filmen er optaget i 1080p..? Så foregår nedscaleringen på billedsiden vel i sin enkelthed i Ps3

Håber i kan hjælpe mig med den optimale kabelføring med det udstyr jeg har idag, da jeg nødigt vil ud og investere i et nyt tv for at få glæde af blu ray

Redigeret af nkt1 - 10-Juni-2008 kl. 23:45
Til top
SejlSol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2008
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 00:00
Det første spørgsmål tror jeg godt jeg kan svare på da jeg har været på udkig efter en receiver der kan det du efterspørger. Men det ser ud til at være generalt for alle mærker at billeddata der kommer ind via HDMI også kun kan sendes videre via HDMI.

Redigeret af SejlSol - 11-Juni-2008 kl. 00:00
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 00:46

svaret på spørgsmål 2 må være nej.     Du sætter i opsætning på ps3, hvilken du vælger som output  ...

og der er 4 valg..

Hdmi

Component (d-terminal)

Composite (s-video)

AV multi  (scart)

.....den du vælger er vist den eneste aktive   (er næsten helt sikker.)

Redigeret af bulk - 11-Juni-2008 kl. 00:50
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

svaret på spørgsmål 2 må være nej.     Du sætter i opsætning på ps3, hvilken du vælger som output  ...

og der er 4 valg..

Hdmi

Component (d-terminal)

Composite (s-video)

AV multi  (scart)

.....den du vælger er vist den eneste aktive   (er næsten helt sikker.)

Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 08:43

Så jeg kan vælge mellem pest eller kolera :-(

Hvis jeg vælger Component udgang på Ps3 eller anden BD afspiller for at få optimal billede, så må jeg leve med optisk/coax lyd, selvom jeg har en forstærker der kan modtage de nye formater via HDMI?.

Og hvis jeg vælger HDMI, for at få de nye lydformater, så kan jeg ikke sende billedsignalet videre til mit tv, da det kun har component indgang!!.

Ikke optimalt..

Så er der vel næsten ikke andet for end at gå på udkig efter nyt Plasma tv

Tak for hjælpen til jer 2 der har svaret så hurtigt..og må sige det er et fedt forum det her, som er rigtigt brugbart hvadenten du skal købe nyt grej, eller har spørgsmål til dit eksisterende..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu