recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - stadig problemer med første  HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketstadig problemer med første HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
franco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2006
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Emne: stadig problemer med første HTPC
    Sendt: 17-Juni-2008 kl. 15:19

har lige bygget mit første HTPC. første problem var dårlig billede da fjernsynet ikke kunne modtage HDCP. Nu er dette problem løst, da jeg har lige købt en lækker 46´´ samsung af de nye serie der undestøtter HDMI 1.3

Kabinetet er en thermaltake DH-102 med en 7 tommer store skærm på fronten.

Motherboard er en asus M3N-H_HDMI, med HDMI udgang samt en vga udgang.

Jeg bruger vga udgangen til den lille skærm på kabinettet og hdmi til fjernsynet.

Så kommer vi til problemet. Nå jeg starter computeren er der kun billede på den lille skærm på kabinettet, intet på fjernsynet. billedet på fjernsynet kommer først når vista er loaded.

Hver gang jeg skal i bios så skal jeg kigge i den lille skærm da intet vises på fjernsynet mens computern stater.

Glemt at siger at NVIDIA driveren er konfigurert således at fjernsynet er main display og den lille skærm på kabinettet er seconday display.

Hvad skal jeg gøre for at indstille tingene at begge skærm starter under booting eller kun fjernsynet.

tak

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af franco franco skrev:

har lige bygget mit første HTPC. første problem var dårlig billede da fjernsynet ikke kunne modtage HDCP. Nu er dette problem løst, da jeg har lige købt en lækker 46´´ samsung af de nye serie der undestøtter HDMI 1.3

Kabinetet er en thermaltake DH-102 med en 7 tommer store skærm på fronten.

Motherboard er en asus M3N-H_HDMI, med HDMI udgang samt en vga udgang.

Jeg bruger vga udgangen til den lille skærm på kabinettet og hdmi til fjernsynet.

Så kommer vi til problemet. Nå jeg starter computeren er der kun billede på den lille skærm på kabinettet, intet på fjernsynet. billedet på fjernsynet kommer først når vista er loaded.

Hver gang jeg skal i bios så skal jeg kigge i den lille skærm da intet vises på fjernsynet mens computern stater.

Glemt at siger at NVIDIA driveren er konfigurert således at fjernsynet er main display og den lille skærm på kabinettet er seconday display.

Hvad skal jeg gøre for at indstille tingene at begge skærm starter under booting eller kun fjernsynet.

tak

Der er ikke noget man kan indstille i Bios? du kan ikke indstille det i Nvidia driveren, den bliver jo først loadet sammen med Vista.. det er i Bios det skal laves om hvis det kan...

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 22:30

Det problem tror jeg ikke du umiddelbart kan løse. VGA er "laveste fællesnævner" og det er den opløsning der altid virker uden drivere, det er indbygget i VGA standarden som er på alle grafikkort. Dette for at sikre at en PC altid kan vise noget på skærmen, uanset Harddisk, Operativsystem etc.

Nu er det vel heller ikke hver dag dig og kranen sidder og ser på BIOS skærmbilleder 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
franco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 22:53

tak for jeres svare,

det er faktisk et problem da asus har en lækker ting der gøre at man har adgang til internetet få sekunder efter bios loades som gøre at man kan bruge skype og andre ting inden windows starter.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu