recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort i mediacenter - hvorfor??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrafikkort i mediacenter - hvorfor??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
uthuth1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Grafikkort i mediacenter - hvorfor??
    Sendt: 21-Juni-2008 kl. 19:46

Hej

Hvis man f.eks har et bundkort med integreret grafikkort (ATI™ Radeon™ X1250-based graphics)

Det eneste det skal kunne er at virke som Harddiskoptager og afspille blueray. Samtidigt er det jo fint at man så lige hurtigt kan smutte på nettet samtidig med.

Hvad er så idéen med at sætte et 9600GT kort i et sådan system?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 06:32
Ja, det er hvis man gerne vil kunne spille et spil i en bedre opløsning fx. Det er der da nogle der gerne vil. Det er smag og behag. 
Til top
uthuth1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 08:10

ok

Da jeg ikke skal spille spil på denne er det vist bedst at spare pengene på et større graffikkort.

Hvad med lyden - skal den gå fra PC tilen forstærker, eller kan den gå direkte ud i nogle højtalere?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 08:30
Du skal have en forstærker. Men lydkortet kan udmærket trække en hovedtelefon, hvis den ikke er for tung, måske nogle små pc højtalere, men så hellere nogle aktive.

men forresten er et hd 3450 grafikkort ikke nogen dårlig ting hvis du vil benytte bedre grafik. (250 kr) Det har samme grafik som du finder på et 780G baseret  bundkort. Og understøtter dx10 hvis det nu var noget. Man kan endda spille fx crysis flydende på laveste grafikindstilling.

Nå, det var jo ikke dig
Til top
uthuth1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 09:00

he he - jeg kan såmænd godt lide at spille, og kender godt crysis :-)

Er bare af den opfattelse at spil ikke skal spilles siddende dårligt hen over et sofabord

OK, er nu med på at en forstærker er et must - så er problemet bare hvilken :-)

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 11:09
Ja, men man skal nu have en musemåtte på et hårdt underlag på sofaen, et mindre keyboard på knæet og så ellers være magelig tilbagelænet. Så kan det godt gå an. 

Men jeg har nu også en spille computer til det grove ganske vist. Det er klart hvis det virkelig gælder i online spil såæh...

Jeg ved ikke rigtig hvad du skal have i forstærker. Det afhænger jo af mange ting. Du kunne jo starte en ny tråd om det eller lede efter forslag.
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 23:35
hos mig er menuerne klart mere glidende og respons vilige når jeg bruger mit nvidia 8600 kort, frem for MB's indbyggede ATI 1250 - specielt hvis live TV køre og man så poper guiden op - aero gør guiden transperent, og live TV har svært ved at følge glidende med i baggrunden på ATI1250 - ingen problemmer med nvidia 8600.

jeg har testet både med en "langsom" CPU (AMD 1x2.6) og med en hurtig AMD X2 3.0 - det giver samme resultat, det er grafikkortet som giver forskellen.

med til *"historien høre at jeg køre 1900.1250, ved mindre opl. er der ingen problemmer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu