recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt Surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt Surround

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Remmo87 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt Surround
    Sendt: 23-Juni-2008 kl. 12:57
Hej Surround experter.

Jeg vil gerne ud og have noget surround til mit TV som er
LG 42LC45.

Jeg ved ikke så meget om det og er bestemt ikke særlig kritisk når det gælder lyd. Vil bare gerne have noget der er ok for pengene som  max må ramme de 1500.
Jeg har set man bla kan få:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=147529&a mp;a mp;searchArea=&Soegeord=

Er det noget der er noget som helst værd og er det til at tilslutte mit tv?
eller skal jeg bruge andre ting til det?

ja jeg skal vel også bruge en forstærker.... gerne en meget billig en :D

på forhånd tak

Redigeret af Remmo87 - 23-Juni-2008 kl. 13:00
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 13:10

Hmm det bedste råd til dig som kun har 1500 at købe komplet surround for er vel egentlig: "Lad være" - alternativt kig på noget brugt

Man kan ikke få noget fornuftigt nyt for de penge?

Start med at kigge efter noget brugt - start eventuelt blot med en stereoløsning, hvis pengene ikke lige findes til den komplette løsning - det bliver du meget mere glad for, fremfor at spilde 1500 på en papkasseløsning.

Jeg er sikker på at du kan finde en god brugt løsning, hvis du bruger 1500 på at købe en brugt surround-receiver og et par "fornuftige" fronthøjttalere til den pris. Derefter er det blot om at spare lidt mere op, så der kan blive til de sidste højttalere og med tiden en sub.

Der findes desværre ingen super billige løsninger til god lyd, men man når langt, hvis man køber brugt

Nikolaj

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 15:16
Tja det er svært om det bedste råd er at lade være. Mit råd vil nok være at tage ud til en forretning som elgiganten, fona eller expert, de har alle sammen billige surroundsæt, og så kan du selv vudere med dine egne ører om du syntes lyden er ok, i den prisklasse, eller om du vil vælge at bruge lidt mere og få noget bedre. For som du selv siger så er du ikke særlig kritisk ang. lyd, så det kan jo være du syntes et sæt i den prisklasse lyder udmærket til dit behov. Men det bedste er at prøve at lytte dig frem, først besøge et af de nævnte evnt. og hører hvad de har, og så prøve at besøge en forretning som hifiklubben, der kan du få god lyd for rimelige penge. For jeg tror ikke du får nogen herinde til at sige at du skal købe sådan et sæt, det vil alle nok fraråde dig...   Men vi er jo ikke ens, og har ikke de samme krav til lyd. Tag ud og lyt på lidt af hvert, og vurdere hvad du syntes der er bedst for dine penge. Det er trods alt dig der skal høre på det, hver dag...
Til top
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2007
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 15:35

Jeg har ikke selv forstand på lyd, og har aldrig brugt de store summer på det. Jeg ville dog gerne have surround til mine film og spil, og valgte denne løsning: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=101822

Som nævnt har jeg ikke forstand på lyd, men synes selv at ovennænvte anlæg giver en god surround-fornemmelse, uden at det slår bunden ud af budgettet.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:23
Ja Z5500 er da en brugbar løsning hvis pengene er små. Vil absolut ikke anbefale at købe et pap anlæg i Elgiganten eller Bilka. De 1500,- er kun nok til et smart udseende her. Indholdet er noget juks
Til top
Remmo87 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2008
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:39
Ok tak for svarene. Jeg vil kigge efter noget brugt eller spare lidt op.
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 18:20
Har selv haft logitech z5500, og til den pris spiller det rigtig godt - tror ikke du får noget bedre til den pris
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu