|
Dual Layer - newbie |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
hurtig
Junior bruger Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Emne: Dual Layer - newbie Sendt: 24-Februar-2005 kl. 20:37 |
Jeg indrømmer at jeg er totalt ny på dette område - jeg har lige fået en dual layer brænder, det er jeg selvfølgelig glad for. Men så har jeg været inde på nettet og tjekke priser og ud over at jeg rent faktisk næsten ikke kan finde nogle dual layer dvd'ere så koster de også en kæmpe formue... kan det virkelig passe at jeg skal betale 30 euro for 5 dual layer dvd'ere? jeg er også helt væk når det kommer til betydningen af DVD-R og DVD+R... Nogen der kan hjælpe mig der? |
|
Flyer
Bruger Oprettet: 13-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Sendt: 24-Februar-2005 kl. 23:02 |
Ja, dual layer er stadigvæk sindssygt dyre. Vent 1 års tid, så koster de nok kun 10 kr. eller deromkring. For en nærmere redegørelse vedr. DVD-R/DVD+R kan anbefales at læse anmeldelsen af Philips HDRW720 på denne side. Den korte version: Har ingen som helst betydning, med mindre du skal være sikker på at kunne afspille DVD'erne på meget gamle drev/afspillere, så er -R det sikreste. Ingen kvalitetsforskel. Prisen stort set ens. For os med Philips recordere (anvender +R) er der nogle fordele, da +R/RW formatet bl.a. kan indeholde nogle oplysninger om optagelsernes navn, længde ol., og disse kan anvendes i en database (HDRW720/DVDR725) der bruges til at holde styr på alle dine DVD'er/optagelser). Mvh. Flyer Redigeret af Flyer |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 01:23 |
Hej Hurtig og velkommen Ja, dual layer - faktisk hedder det DVD+R double layer - koster ca 50 kr stykket de billige steder i udlandet og cirka en hund stykket herhjemme, så 5 til 30 euro er billigt nok. Med hensyn til formaterne har vi en Medie guide der beskriver det meste. Min egen hjemmeeside forklarer også en del Alt om DVD formater |
|
mvh MichaelS
|
|
hurtig
Junior bruger Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 14:35 |
okay... mange tak for hjælpen. Var ude i elgiganten idag, der så jeg nogle der hed DVD-R 4,7 Gb - 120 min - extended 8,5 Gb - 240 min De kostede 30 kr stykket, kan det have noget med double layer at gøre?? |
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 14:49 |
Det er vist usandsynligt - afgifter bevirker at Double Layer herhjemme koster i omegnen af kr. 100,- Er du sikker på at der stod 8.5GB? Der kunne sagtens stå extended 240 min - for mange optagere kan jo godt ligge 240 min ned på en standard DVD-R i dårlig kvalitet. Iøvrigt er det meget usandsynligt at du har set en DVD-R Dual Layer skive - disse er stadig ikke at finde i handelen. /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 17:20 |
Det er vist almindelig ElGIGANTVÅS. Der findes DVD-R 4,7 GB ~ 120 min og der findes DVD+R 8,5 GB ~240 min DVD-R i dual layer findes endnu ikke i danske butikker. Afgiften på DVD'er - single layer og dual layer, single sided og dual sided er herhjemme 9,87 kr plus moms 2,47 kr ialt 12,34 kr. /Michael S |
|
mvh MichaelS
|
|
hurtig
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 18:59 |
okay - i skal have mange tak for hjælpen.... ved ikke om der stod DVD+R eller DVD-R. Kom til at tænke på, er det egentlig muligt at brænde en DVD-film på 2 DVD-R'er? altså dele filmen op? det vil være lidt besværligt, men man behøves ikke at gå på kompromis med kvaliteten så... Og det vil være væsentligt billigere end at købe double layer... |
|
MichaelS
Sendt: 26-Februar-2005 kl. 01:02 |
Der findes flere programmer der kan den slags. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
runo18
Bruger Oprettet: 23-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 147 |
Sendt: 13-Marts-2005 kl. 22:37 |
Kom til at tænke på, er det egentlig muligt at brænde en DVD-film på 2 DVD-R'er? altså dele filmen op? det vil være lidt besværligt, men man behøves ikke at gå på kompromis med kvaliteten så... Og det vil være væsentligt billigere end at købe double layer...
Programmet hedder dvd fab |
|
Flyer
Sendt: 13-Marts-2005 kl. 22:48 |
DVDShrink kan sagtens dele en film op. Mvh. |
|
runo18
Bruger Oprettet: 23-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 147 |
Sendt: 14-Marts-2005 kl. 07:12 |
Ok kender udmærket programmet, og har brugt det, men hvordan i alverden kan man med det dele en film op, fra 1 dvd til 2 dvdere ? |
|
Flyer
Sendt: 14-Marts-2005 kl. 21:20 |
Gå ind i Reauthor, træk hovedtitel over i venstre vindue, tryk på knappen "Sæt start/slut frames" (knappen med 2 blå pile). Sæt en slut frame hvor det passer dig at dele filmen, og kør en ripning/kodning. Derefter går du ind samme sted i Shrink, sætter din tidligere slut frame som start frame, og enden på din film som slut frame. Kør en ripning/kodning. Du har nu splittet 1 DVD i 2. Mvh. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |