|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jacob_Just ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 06-Juli-2008 kl. 18:37 |
Hej For nyligt er mit mediecenter med mce2005 begyndt at have problemer med at afspille optagelser, de hagger og går nogle gange helt i stå, hvis jeg afspiller den optagede fil fra media player så spiller den fint! Nogle af mine gamle optagelser afspiller stadig fint i mediecenter, nogle der har oplevet dette og kender en løsning. Mvh. Jacob |
|
![]() |
|
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Hvis du ikke har lavet ændringer i HW og ikke har installeret suspekte programmer eller codecs, før det begyndte at hakke, vil jeg da starte med defragmentering af harddisken. Jeg er selv lige skiftet fra mce 2005 til vista, + ny mb, cpu, ram og kabinet,og havde pga. likviditetsproblermer ikke fået en ny sata disk indkøbt. Den "gamle" ide blev teste i maxtor disk test program og blev godkendt, men efter vista install, hakkede alle optagelser hvis de blev af spillet i mediecenteret, men fejlfrit i wmp? Efter ny sata disk blev isat og clonet, var problemet forsvundet. /Psudo |
|
![]() |
|
Jacob_Just ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Tak for svaret, den får lov til at defragmentere i nat. Jeg har for nylig lavet en hardware ændring - min cpu er opgraderet fra sempron til x2 5000+, jeg regner ikke med dette har nogen betydning. Udover det har jeg rodet lidt med forskellige codecs for at få mkv afspilling til at virke. Men når optagelserne virker i media player så tror jeg ikke det er et codec problem.
|
|
![]() |
|
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Håber det vil hjælpe; dette gjorde tricket for mig ang. mkv i Vista: /Psudo |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg prøve defrag, og det af guiden der passer til mce2005, men problemet er der desværre endnu, så det ender nok med en formatering. Pogrammet til at vælge mpeg2 decoder er vist et vista program, ved du om der findes et til mce2005? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja denne her kan vise og skifte mellem de decoders som er installeret, virkede altid fint på min mce2005 /Psudo |
|
![]() |
|
![]() |
Det endte med en formatering og reinstallering. Men mange gange tak for hjælpen - jeg brugte dine links til den nye installation, og nu virker alt i hvert fald igen :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |