|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Muzmuz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 02-Marts-2005 kl. 16:57 |
Hej, jeg er igang med at brænde mine gamle feriefilm ned fra vhs til dvd, alle ved jo at vhs bånd bliver dårligere og dårligere med årene, men har så nu hørt at dvdér slet ikke har så lang levetid (5-10 år) noget med at det i skive skulle falde sammen så man slet ikke kan se det man har på skiven.... kan det virkelig passe ?? hvor lang levetid har en dvd i gennemsnit ???
Sne hilsner far København |
|
KF
|
|
![]() |
|
cow-one ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() |
Jeg har beviser for at videobånd ikke sådan lige forgår. Jeg fik mine første F-1 løb tilsendt fra en kammerat i England fra 1981 af. Og selv efter 24 år på min reol er der INGEN forringelse af optagelserne. De første bånd jeg fik fra sæsonerne 1980-82 var præget af dårlig optage kvalitet pg. forstyrrelser på hans tv antenne. Ligeledes var de 2 første sæsoner en kopi af en kopi og overspillet fra Beta Max systemet. Kommer man hen til 1984 sæsonen (21 år siden) er optagelserne 100% som de var den gang. Det er muligt at man kan måle sig frem til at de er blevet dårligere, men mine øjne kan ikke se det. Båndene har altid været korrekt opbevaret. Så jeg skyder på at de stadig om 21 år vil være ligeså gode som nu.
|
|
Regards Jensen........
|
|
![]() |
|
Muzmuz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Der har du været heldig.... Jeg har rigtig mange ferie optagelser far slut 80érne og 90érne alle optaget på kvalitetsbånd fra BASF, men jeg synes de fleste er noget udtværet i farverne og der er støj på lyden... de er ikke blevet set ret mange gange men har bare stået på hylden så..... Stadig ikke nogle som ved hvor længe en DVD skive kan holde ????
|
|
KF
|
|
![]() |
|
kokken ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Emnet har været oppe at vende før : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2848&K W=kokken
Peter |
|
![]() |
|
kokken ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |