recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan virker det? "tuner kort"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan virker det? "tuner kort"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan virker det? "tuner kort"
    Sendt: 10-Juli-2008 kl. 21:08

Hejsa

Jeg har lige et par spørgsmål ang tunder kort.
Hvis jeg eks. sætter 2 forskellige tuner kort i en htpc hvordan fungere "Mediaportal, dvbviewer eller Microsofts media center" så`?

Jeg ville isætte et dvb-s2 samt et dvb-c kort.

så spørgsmålene er følgende:
Får jeg alle kanaler 2 gange i min kanal liste? (det håber jeg ikke)
Hvis nu den optager, og jeg vælger en anden kanal, skifter den så automatisk tuner kort?
Hvad når jeg skal optage, kan man så indstille softwaren til et fortrukent kort, så eks at den altid optager fra mit sat kort?

mvh
Michael

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:42
Hver TV-kort kan modtage et antal kanaler.
Om det så er de samme kanaler indholdsmæssigt, håndteres f.eks. i DVBviewer, som om det var forskellige kanaler.
F.eks. kunne man tænke sig at DR1, DR2 kan modtages på begge kort.
Er et TV-kort i brug til optagelse, vil det være optaget (alloceret) og man har kun mulighed for at bruge det andet TV-kort.

Ved opbygningen af favoritlisten kan udvælge de kanaler, som er relevante fra flere TV-kort.

Mener Mediaportal har nogle prioterings-metoder til allocering af TV-kort/kanaler.
Det er særligt relevant, når man bruger klient/server koncept, hvor tv-kortene kun er placeret centralt i serveren. 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 06:37

Oki, takker for svaret

Det var detsværre som jeg havde forventet.

Jeg kan se at du har et Technotrend DVB-S2 / DVB-T kort
Er det TT-Budget S2-3200 & TT-Budget T-1500?

Hvor hurtig er kanal skifte på de 2 kort?
Og er du tilfreds med dem?

Virker HD kanaler uden problemer med satkortet?

Har du prøvet andre sat kort?

mvh
Michael

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 07:33

Ja, det er de sat-kort du nævner...

Kanalskift tager nogle sekunder.

Ovenævnte kort fungerer OK med DVBviewer.
HDTV kan også modtages OK (canal digital og BBCHD på 28,2 øst).
Hvis der er et problem, så det er ikke TV-kortets skyld.
TV-kortene bruger den samme BDA-driver.

Anvender en AMD Be2400 cpu og det er i underkanten til HDTV, når der ikke anvendes hardware-acceraltion i grafikkortet.

Hvis man tuner ind på en transponder, hvor der ikke er noget signal kan jeg af og til opleve, det bliver nødvendigt at genstarte HTPC.
Det er ikke noget særligt problem, hvis skifter kanal og optager i forhold til  en farvorit-liste.

Parabol-installationen skal være i orden, så snart der er noget med halvdårligt signal, virker DVBviewer ikke godt. 
Særlig modtagelse af 28,2 øst, som jo er på grænsen af det mulige, kræver at installationen er på toppen...

Har haft flere tv-kort, det har været tidligere udgaver af technotrend, f.eks. har jeg et DVB-S (nova) som stadig fungerer fint...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu