|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() Sendt: 20-Juli-2008 kl. 13:16 |
Jeg bruger et FireDTV på GA-MA78G-DS3H bundkort (via onboard firewire) under XP 32bit. Har nu haft opsætningen i en lille månedstid og bemærker 1-3 udfald i timen på DVB modtagelsen. Da jeg havde et Adaptec PCI firewire kort (NEC chipset) liggende fra min tidligere HTPC prøvede jeg det....og problemet forsvandt....(edit..men dukkede op efter nogle timer)
Da den indbyggede firewire var en af grundene til jeg valgte Gigabyte fremfor Asus eller de andre 780G boards, så er jeg lidt skuffet, man kan håbe det løser sig senere med en driver update, men indtil videre er onboard firewire ikke brugbart nok... (edit...min skuffelse mod Gigabyte var dermed en fejl ![]() Redigeret af cloudy - 25-Juli-2008 kl. 15:01 |
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Update....udfald sker også med TT-C1500, som kører på PCI bussen, så problemet skyldes demed ikke firewire på bundkortet...
Har kigget lidt på signalstyrken og den ligger mellem 60%-70%. Tilgængæld svinger den en del +/- 10%. Min mistanke er nu rette mod yousee's DVB signal som årsag til udfaldene ![]() I det hele taget var TT kortet mere ustabilt end FireDTV og fik PC'en til en fryse/genstarte adskillige gange. Også 2SportHD, som kører fint med FireDTV, havde konstant udfald (flere gange i minuttet). Har tidligere kørt med Twinhan kort, men de var endnu mere følsomme end TT, og havde flere udfald end TechnoTrend. +1 til DigitalEverywhere's tuner/modtagelses enhed. Redigeret af cloudy - 21-Juli-2008 kl. 21:36 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Der er sket en del rettelser på Technotrends nye c-1501 der adresserer nævnte problemer. Der sidder på c-1500 en demodulator hvis kvalitet er tvivlsom, og hvis man kigger nærmere på selve printlayout vil man også kunne se at 1501'eren har fået en Digital demodulator.
Problemet med demodulator gør at kanaler der kører med Qam 256 ikke er 100% stabile (i hvert fald på 6900 symbolrate) Har man disse problemer (på TT-C1500 bliver man nød til at eksperimentere med en anden symbolrate der ligger under 6900. Evt kan man starte på 6900 og gå ned af i intervaller på 1 indtil man opnår stabillitet. FYI giver QAM 256 højere båndbredde, men stiller også højere krav til udstyret....Noget som c-1500 ikke klarer uden Tweaks... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Kunne godt tænke mig at prøve TT's nye C-1501, men indtil videre har jeg pakket C-1500 bort, da det synes for ustabilt i forhold til FiredDTV, ihvertfald under mine signal forhold...
Jeg bruger YouSee (Q64-6875), så jeg ved ikke om de tweaks ville kunne afhjælpe problemet med C-1500HD(som det hed ved bestillingen). Kortet havde det meget svært med 2SpHD. Update på udfalds problematikken: Har nu opdateret firmware på FireDTV og problemet synes elimineret (håber jeg! - jeg vender frygteligt tilbage hvis det alligevel ikke passer ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |