recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T i Windows XP MCE 2005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T i Windows XP MCE 2005

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Æselrytteren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T i Windows XP MCE 2005
    Sendt: 05-August-2008 kl. 04:38
Hej folkens

Jeg har nu i et års tid været den stolte ejer af en computer med Windows XP MCE 2005 og et Hauppauge HVR-1300-kort, MEN: Jeg vil gerne gøre brug af denne "fantastiske" hybridtuners digitaldel, men det kan jeg simpelthen ikke få til at lade sig gøre!
Jeg kan fint se mit lokale antennelaugs analoge kanaler, men DVB-T? Nul putte? Det jeg så ikke kan hitte ud af er, om MCE skal opfatte kortet som to individuelle kort, og så spørge mig, om jeg vil bruge det ene eller det andet, eller om den selv burde kunne finde ud af at jeg gerne vil se DVB-T, og SÅ LADE VÆRE MED AT SPØRGE OM JEG HAR EN SETTOP BOX, for selvfølgelig har jeg ikke det, når den er indbygget i kortet! Argh, jeg bliver arrig på Windows nogle gange! Ja ja, det er sikkert bare mig, der er en dør, og overser et eller andet åbenlyst, men er der så ikke en af jer brugere herinde, der vil være så sød og forklare mig det, så jeg i det mindste får et klart signal på DR1, DR2 og TV2?

Og nej, det er ikke fordi min antenneforening har digitalt spejl/DVB-C. Jeg har mellempakken her: http://www.molholmantennelaug.dk/programflade.html - og de digitale kanaler skulle altså så være at finde på kanal 11 (222 MHz).
Jeg synes jeg har søgt vidt og bredt på fora og nettet overordnet set, uden at kunne finde en løsning på mit problem.

Det, jeg har brug for, er:

En trin for trin-guide til hvordan man indstiller digitale tv-kanaler med kombinationen Windows XP MCE 2005 og Hauppauge HVR-1300 MCE - og ja, jeg vil naturligvis stadig benytte de analoge kanaler, eftersom resten af kanalerne jo er analoge.

På forhånd tak!
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 09:32

Der er ikke dobbelt tuner i dette Tv-kort.,,
Analog og digital kan ikke blandes umiddelbart i MCE.
Undertekster vil ikke kunne vises ved DVB-T.
Altså den ønskede løsning kan ikke opnås med MCE...

Hvis du vil satse på et andet program, som MediaPortal og ved anskaffelse af endnu et TV-kort, kan der findes løsning.

Dette program har support for både analoge og digitale tv-kort.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hvis du vil satse på et andet program, som MediaPortal og ved anskaffelse af endnu et TV-kort, kan der findes løsning.

Avh : hvorfor et kort mere ? jeg vil mene, at med Mediaportal(som også helt klart vil være min anbefaling) kan den sagtens skifte mellem de analoge og digitale på dette kort.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 10:50

#confused
Hvis du erfaring med at man kan skifte mellem analog og digital med kun et kort i Mediaportal, så er det mig, der ikke er opdateret...

Umiddelbart ville jeg tro, det var bedst med et TV-kort til hver type input (analog eller digital), men hvis MediaPortal kan klare dette swap,  har du ret i det ikke er nødvendigt..

Så skulle det være af andre grunde, som at se/optage samtigt flere kanaler...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 13:42
Er der nogen, der vil forklare mig, hvorfor i alverden det ikke kan lade sig gøre? Kortet HAR både analog og digital tuner, men vil I ikke nok guide mig igennem en installation af de digitale kanaler i Media Center? Som det er nu giver det ingen mening! Og hold nu op med at komme med alt det der med undertekster! Undskyld jeg siger det, men fuck det! Jeg vil bare have den til at installere de digitale kanaler i det hele taget! Aaaargh! 

Redigeret af Æselrytteren - 05-August-2008 kl. 13:42
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 14:13

Ja men du kan IKKE bruge både analog og digital i MCE!

Det har Microsoft valgt og det er ikke muligt at ændre det!

Så hvis du vælger at køre digitalt i MCE så kan du ikke se/optage de analoge signaler

Så hvis du accepter det og vil køre digitalt, så skal du bare køre konfigurationen igen og vælge antenne og digitalt. Langt tid siden jeg brugte MCE, men jeg mener du skal køre konfigurationen via et højreklik i MCE, så kommer der så vidt jeg husker en indstillingsmenu

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 14:28

Simpelhen fordi MCE ikke har denne funktionalitet du efterlyser, det har Mediaportal derimod...
Et er hvad hardwaren har mulighed for, noget andet er om det er supporteret i softwaren (hvad det ikke er)... 

Med hensyn til digital installation, så skal føst installeres den korrekte driver, dvs. kortet skal opfattes som et DVB-T TV-kort. (check i kontrolpanlet/system)
Herefter kan du i MCE udføre en TV-opsætning.
TV-kortet skal vise sig i opsætningen, hvis drivere er opsat OK...  

Jeg kan ikke udelukke, at du yderlig kan  få problemet at tunet ind på den frekvens, som de digitale kanaler ligger på.
Det er S-kanaler.
Ellers kunne du forsøge at modtage via en almindelig antenne, hvor de ligger på normale frekvenser i UHF-båndet..

Jeg beklager jeg kom med det om undertekster, men det var fordi jeg mente det var en en showstopper, der gør MCE til DVB-T er ikke anvendlig.
Det vil du opdage, når man f.eks. blot ser en TV-avis, medmindre du behersker en rel række sprog...

Redigeret af avh - 05-August-2008 kl. 14:49
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 14:52
Oh my fucking goodness! Hvorfor i alverden er den slags ikke integreret i Media Center?  Er det heller ikke muligt i Vista? Ikke at jeg som sådan planlægger at skulle ud i det, for så skal jeg op i Ultimate, og det vil alligevel kræve en større hardwareopgradering, men af ren og skær nysgerrighed...

Nå, men tak for den nedslående hjælp...
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 15:33

Nej, det er heller ikke muligt i Vista (går ud fra at du mener undertekster).

Microsoft mener tilsyneladende ikke at det nordiske marked er interessant på media center området.Angry

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 15:45

Der er dog lys for enden af tunellen, se her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38573& PN=2

Specielt side to næst nederste indlæg fra mtjoernelund

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 15:47

Oprindeligt skrevet af Æselrytteren Æselrytteren skrev:

Ikke at jeg som sådan planlægger at skulle ud i det, for så skal jeg op i Ultimate, og det vil alligevel kræve en større hardwareopgradering, men af ren og skær nysgerrighed...

Hvorfor skal du op i Ultimate?

Hvilket HW har du (processor, ram, grafikkort)?

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 15:51

Der er måske en åbning på vej til dvb-t og undertekster med den kommende "fiji addon fra MS. Mere om emnet i denne tråd:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38573& PN=2

/Psudo

Edit: een var hurtigere på aftrækkeren end mig....Glem alt efter "godmorgen"

Redigeret af Psudo - 05-August-2008 kl. 15:56
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu