|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() Sendt: 05-August-2008 kl. 06:12 |
Jeg har haft mine 2 floppyDTV installeret i et stykke tid, og det har virket fint, men på det sidste synes jeg billedet på live tv hakker en del i det.. Det eneste jeg lige kan huske jeg har installeret er PowerDVD ultra, men synes det er mystisk at det skulle få det til at hakke?? eller hva |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Det er ikke mystisk.
Tænk på afspilningskæden. Du har kilde materiale som skal håndteres igennem software og sidenhen drivere og hardware. Hvis du kører VistaMCE + Powerdvd + ATI(Hvilket jeg ved at du gør) så kan en hver fejl i kæden få det til at hakke. Tuneren er sjældet problemet, da den bare giver dig kilden...dvs en TS stream...Så der ville jeg ikke starte. Jeg ville starte med at Patche min PowerDVD, indstille mine drivere til Vector Adaptive deinterlacing i en "Rigtig HD" opløsning med udgangspunkt i 50hz(Hvis vi taler live tv og på en fladbørge) Dernæst gå ind i powerdvd under Video og vælge AVIVO Acceleration og gå ned under avanceret og vælge HW deinterlacing prøve dig frem med en af de deinterlacing schemes der er at finde på nedenstående billede...Der er tale om CLSID'ere, så hvis ikke de siger dig noget umiddelbart kan du prøve at søge på det i registry. CLSID'erene er udtryk for det der tilbydes af din gfxkort driver(Vector Adaptiv fx).....Husk kæden igen....Husk også at deinterlacing og hardware deinterlacing sker som en symbiose imellem kilde og output til gfxkort... ![]() Derudover er det vel omsonst at nævne at VistaMCE defaulter til 60 hz ved opstart, hvis ikke man gør noget ved det i sine drivere, eller i dxdiag, eller HKLM/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/CURRENTVERSION/MEDIACENTER.. Har i øvrigt beskrevet dette for et par dage siden...I dette forum.... Redigeret af Patriarken - 05-August-2008 kl. 21:31 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Jeg kører altid 1280x720 50Hz på grafikkortet, Det står den da på når jeg går ind og kigger, så tvivler på det er problemet, men PowerDVD kan jo netop godt være problemet da det er startet efter det blev installeret.. jeg må lige kigge nærmere på de indstillinger.. En helt anden ting, da jeg ved du også har FloppyDTV.. Bortset fra Dr1 TV2, er alle kanaler vist i 4/3 på mit TV (PX80) er der en måde det kan omgås, så den strækker billedet til 16:9 ??, ved godt folk bliver lidt fede i det, men gider ikke kigge på det 16:9 billede mere.. Redigeret af Pizzabager - 05-August-2008 kl. 22:10 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
NRK er det samme i øvrigt og det er ikke et noget der er specifikt for firedtv. Jeg har også tidligere beskrevet hvordan man kan løse dette problem eller givet nogle hints til det....Selv gider jeg egentlig ikke.......(Som kræver sin mand) Se her.... Redigeret af Patriarken - 05-August-2008 kl. 22:29 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |