recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harman Kardon AVR630 slukker selv - løst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarman Kardon AVR630 slukker selv - løst

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Emne: Harman Kardon AVR630 slukker selv - løst
    Sendt: 06-August-2008 kl. 11:54

Hej Forum

Jeg har haft denne dejlige reciever siden den blev frigivet i Danmark for nogle år siden og den har været helt fantastisk og fungeret fejlfrit.

For en lille måned siden begyndte den så at slukke selv...fuldstændig uprovokeret i tide og utide. Nogen gange efter 1 minut, andre gange efter en time, men oftest efter kort tid. Dette sker uanset hvilken kilde der er valgt.

Jeg har checket alle kabler og det ser fint ud og der er heller ingen fysiske tegn på skade eller lignende.

Jeg har oplevet en gang tidligere at forstærkeren selv har slukket, men det var fordi den var blevet for varm. Nu slukker den selv når jeg tænder den om morgenen for at høre 10 minutters radio.

Jeg har fundet lidt på nettet omkring problemet, men ingen svar, kun folk der har oplevet tilsvarende, også med AVR430 modellen.

Der er vist en herinde der har oplevet noget tilsvarende ifm. en lyttetest eller noget, jf. en ældre tråd.

Mit spørgsmål er så: Er der flere der har oplevet denne form for opførsel og hvad kan der være galt? Jeg har kontakte HK, men regner ikke umiddelbart med at det fører til noget.

På forhånd tak

Redigeret af HamDenFede - 25-August-2008 kl. 11:46
Mvh. HamDenFede
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 20:31

normalt når et produkt slukker af sig selv, er det fordi at den overopheder, og slukker for at forhindre skade. hvis du har tændt den efterfølgende igen og igen, på trods af at den selv har slukket, kan du have forårsaget permanent skade på den.

problemet er opstået fordi at din forstærker grundlæggend ikke har fået køling nok.

hvis det er muligt, og ikke er en eller anden for for softwarefejl, så ville jeg lade din lokale forhandler kigge den igennem.

Crown - there is no substitute.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 14:16

Har stadig ikke fået svar fra HK, men der er nok ikke hjælp at hente, eftersom produktet er 4 år gammelt.

Er der nogen der kan anbefale nogle steder i/omkring Århus der har erfaring med at reparere sådan en fætter?

Jeg vil hellere give lidt for at få den lavet, end smide 10.000 efter en ny...

Mvh. HamDenFede
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 14:37

De skulle meget gerne svare uanset hvad, men ja, de kan godt være lidt langsomme.

Du kan jo starte med at henvende dig hvor du har købt den i sin tid.

Crown - there is no substitute.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Du kan jo starte med at henvende dig hvor du har købt den i sin tid.

Det ville være normalt, ja, men Expert i Bruuns Galleri er lukket for længst  Kan selvfølgelig prøve den i Viby. Jeg er nu ret sikker på at en butik som Expert blot sender produkterne videre...

Mvh. HamDenFede
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 11:45

Vil bare lige følge op på/lukke min egen tråd, hvis der skulle være flere derude der har eller få et lignende problem.

Først: Eneste svar fra Harman Danmark på min henvendelse, var noget i retning af 'Prøv at resette den. Hvis det ikke hjælper, er den gået i stykker' Super service der

Jeg indleverende så receiveren til reparation hos Elektronik Lavpris i Århus, og da jeg noget tid efter kontaktede dem for at høre hvordan det gik, var der lidt spændende nyheder. Deres 'mekaniker' havde haft kontakt til Harmans servicecenter som kunne oplyse, at fejlen med selvslukkende receivere var en kendt fejl på hele x30-serien (ikke underligt at der lynhurtigt kom en x35 serie), og at det skyldes et dårligt stik/forbindelse på et print. Løsningen skulle være simpel: af med stikket og lodde ledningen direkte på printet. Årsagen til at receiveren slukker selv, er noget med en tomgangsstrøm der bliver for høj pga. den dårlige forbindelse, hvorefter et relæ slår fra for ikke at ødelægge receiveren helt.

Jeg ringede selv efterfølgende til Harmans cervicecenter og fik bekræftet at det var en fejl de var ganske bekendt med. Der var dog ikke noget at komme efter når både garanti og reklamationsret er udløbet, men rart at få lidt klarhed over, hvad der rent faktisk var galt.

En reparation ligger efter sigende et sted mellem 1500,- og 2000,- kroner (ikkk helt sikker, da jeg ikke har fået receiveren endnu). En pebret omgang synes jeg, men stadig billigere end at købe en ny med tilsvarende effekt.

Håber det kan være til hjælp for andre der oplever tilsvarende problem på den omtalte modelserie.

Mvh. HamDenFede
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu