recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal Spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal Spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaportal Spørgsmål
    Sendt: 12-August-2008 kl. 12:09

Jeg har tænkt mig at prøve mediaportal, men er lidt i tvivl om følgende.

Ønsket er at have mine film liggende som iso-filer og lidt divx m.m. Jeg ville gerne at jeg kunne bladre i biblioteket og starte filmen direkte herfra.

Jeg har min film liste liggende i DVDprofiler, men er tvivl om jeg skal bruge  myfilm plugin eller om jeg skal bruge mydvd, til at importere listen.

Det samme vil jeg gøre med mine tv-serie, men der skal jeg vel bruge myserie-plugin

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Christian

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 11:25
Du vil ingen problemer få med iso-filer. Mediaportal har som standard et plugin til Deamon Tools. Så når du vælger en .iso-fil, mounter den automatisk i DT. Det andet kan jeg dog ikke lige svare dig på. Jeg bruger bare MP's eget menusystem til at holde orden i mine iso'er med.
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 11:43
Hvilket program bruger man til at lave iso-filer med? og fylder iso filer mindre end den rå mængde data på en DVD?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 12:13

Til at lave iso filer bruger jeg DVD Decrypter. Jeg tror ikke umiddelbart at de fylder mindre.

Ingen gode ideer til selve katalog inddelingen af film ?

Christian

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Til at lave iso filer bruger jeg DVD Decrypter. Jeg tror ikke umiddelbart at de fylder mindre.

Ingen gode ideer til selve katalog inddelingen af film ?

Christian

Jeg bruger i øjeblikket My Films som database til film, og det fungerer godt. Dog kan det være lidt langhåret at sætte op, når man skal tilføje mange film, fordi det ikke sker automatisk. Mener dog at der er måder man kan importere til databasen med, men har ikke selv prøvet.

Her bladrer du i filmene med cover, klik på en film og du får en detaljeret side frem med alt det info du kan tænke dig, hvorefter du kan starte filmen direkte.

Alternativt er der MP's indbyggede Film plugin, men hvor godt dette virker ved jeg ikke da jeg ikke selv bruger det.

Til Tv-serier skal du helt sikkert bruge MP tvseries. Det er et fantastisk plugin som lister alle dine tvserver på en rigtigt flot og overskuelig måde. Hvis du bruger et skin med support for Fanart, kan du få nogle rigtigt flotte billeder ind som baggrund. Virkeligt noget der imponerer folk, hvis man lige skal vise dem det, fordi det ser skidegodt ud.

Hvordan den klarer .Iso filer ved jeg ikke, da de fleste af mine serier er optaget fra tv, eller også er de fra dvd hvor jeg efterfølgende har reencodet dem til Divx (et levn fra en tid hvor jeg ikke havde meget HDD plads). Men du kan være helt sikker på at der er andre der har sine tvserier liggende på samme måde, og mener da også jeg har set et par tråde omkring det inde på deres forum, så jeg vil mene at det burde være muligt at kunne få til at fungere.

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 13:33

Jeg går også lidt og tænker på at flytte VMC og over til mediaportal men det der holder mig tilbage er MyMovies som indtil videre kun findes til MCE/VMC.

Binnerup der har lavet MyMovies annocerede for et par måneder siden efter udviklere til MyMovies frontends til andre mediacenter systemer så jeg håber da at der er nogen der er i gang med at udvikle en MediaPortal frontend til MyMovies så jeg kan få skiftet over.

Måske Binnerup kan/vil fortælle om der er noget i gang?  

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 14:28

Det er ikke noget jeg har hørt om. Hvordan fungerer MyMovies? Er det også en seperat database du selv skal add'e film til, eller vælger man bare en mappe med alle ens film, og så finder den selv ud af resten?

Jeg ved der er en der er igang med et plugin til MediaPortal som automatisk finder film og henter info, Cover osv. fra nettet. Grundideen til det er taget fra MP Tvseries plugin'et.

Det lyder som et rigtigt spændende plugin, som forhåbentligt snart bliver noget man kan prøve. Ham der laver det håber på at have en initial release i slutningen af måneden.

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 15:13

MyMovies har sin egen centrale database hvor den henter film data ned til ens lokale database. Man kan så selv tilføje film til sin database og sende dem til den centrale DB så andre kan hente data'en derfra.Det kan også automatisk scanne en mappe for filmnavne og tilføje dem til din lokale hvis den kan finde dem i den centrale db.

De har mange mange 1000 film incl covers på næsten alle sprog og det er så genialt at vitterligt er det eneste der holder mig til VMC. Jeg håber godt nok at der er nogen der er i gang med det til MP

Hvis du søger lidt efter det på det her forum skal du nok kunne finde mere info om det

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 15:42

Som jeg læser det jeg har fundet så scanner MyMovies selv en mappe, identificerer film-filer, matcher dem til en online database, downloader info og covers og sætter det op på en pæn måde.

Dette er præcist det som de er igang med at lave til MediaPortal. Forskellen er at det plugin ikke er fastlagt på en enkelt side til at hente info fra. Du kan vælge imellem forskellige steder at grabbe infoen (og hvis du kan kode, tror jeg også selv du kan tilføje dem), og plugin'et vil så finde det bedste data, Cover osv, ud fra de sider som man har indstillet den til at bruge.

Jeg er meget spændt på det projekt, fordi det er en feature jeg føler mangler i MP. Lige nu bruger jeg My Films, men det kan som sagt godt være lidt af et arbejde at vedligeholde en database eksternt. Især når man første gang skal tilføje alle sine film.

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 15:54

lyder spændende. Især hvis de også tilføjer muligheden for at hente fra MyMovies databasen (MyMovies DB'en er ikke en side men en sql DB).
Det er ihvert fald den bedste til at finde info om danske film

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 16:15

Som jeg har forstået det, så bliver det muligt selv at tilføje "Grabbere" hvis man bare kan kode dem, så der burde ikke være noget i vejen for på et tidspunkt at kunne hente film-info fra MyMovies. Samtidigt giver den også mulighed for at hente forskellige info fra forskellige sider/databaser til den samme film. Fx kan man hente beskrivelsen fra Mymovies, rating fra IMDB og cover fra "Indsæt selv side med flotte High Res covere" og på den måde få det bedste info fra alle steder.

Samtidigt kommer der mulighed for FanArt som vi (os der bruger MediaPortal ) kender det fra MP Tvseries, hvilket giver en rigtigt flot baggrund til filmenes info-skærmbillede.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 19:19

Det lyder rigtigt spændende... Det glæder jeg mig til at se.

Jeg tror jeg vil starte med Myserie, og se om jeg kan få det til at spille ordentligt.

Tak for de brugbare svar.

/Christian

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu