recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLP med LED teknologi-revolution
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDLP med LED teknologi-revolution

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Miggi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: DLP med LED teknologi-revolution
    Sendt: 15-August-2008 kl. 10:32

Jeg har læst at der i løbet af de næste 6 måneder kommer en helt ny lampeteknologi på markedet til DLP projektorer.

Hvis der er nogen der har nærmere kendskab til dette meget spændende "mirakel", feks. om priser, lanceringstidspunkt osv. vil jeg meget gerne høre om det - på forhånd tak 

Læs mere på nedenstående link, her en lille smagsprøve:

Due to the inherent switching speed of the DLP chip and advancements in LEDs from Luminus, consumers will benefit from the increased picture quality, reliability and value found in this new projector category. The reflective nature of the mirrors on the DLP chip allow more light to reach the screen resulting in a 50% increase in color gamut range producing more than 200 trillion colors and a contrast ratio in excess of 500,000:1, according to the company. The proprietary combination of LED illumination, coupled with DLP technology elevates picture quality to a new level while eliminating the traditional projection lamp.

In addition to the expanded color and contrast performance, the illumination system has a long life and offers up to 30% lower power usage and, most significantly, hundreds of dollars in savings from lamp purchases, noted the company.

http://www.digitimes.com/news/a20080619PR202.html

Redigeret af Miggi - 15-August-2008 kl. 12:18
Miggi
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 00:35
Det har været oppe og vende før http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42624& PN=2 og der var der heller ikke meget skriveri om det.
Til top
cpedesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 13:13
LED projektore er altså ikke nogen ny opfindelse. De har været på marked et par år efterhånden, og er ikke værd at hype over endnu.

Dette er en samsung model:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=376474&a mp;searchArea=&Soegeord=led
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 19:44

Jeg så demonstrationen af den første projektor med den nye LED teknik på IFA, og det var en perfekt demonstration af dét jeg skriver i den anden tråd: Ingen teknologi er bedre end udførelsen af den. Billedet på den projektor var rent ud sagt elendigt, primært på grund af det meget store farverum. Røde og grønne farver blev trukket ud til deciderede neon-farver, meget  værre end noget fladskærms-tv jeg har set til dato. Det store spørgsmål er hvor godt den projektor vil kunne kalibreres til korrekte primær-farver, og hvordan den i givet fald vil kunne konkurrere med de lampe-baserede projektorer. For mig at se var der ingen tvivl om at teknologien langtfra er moden til for alvor at slå lampe-baserede projektorer af banen lige foreløbig. Projektoren var ganske stor, med blæsere der lignede enhver anden projektors, og prisen skulle efter sigende være relativt høj. Ingen tvivl om at der er potentiale i LED teknikken, men det er ikke så stor en revolution som det er blevet gjort til.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu