recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thule surround - godt eller skidt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThule surround - godt eller skidt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Thule surround - godt eller skidt?
    Sendt: 25-August-2008 kl. 09:37
Hejsa
Jeg står foran mit første surround køb. Jeg har kigget på Onkyo 875/876, Pioneer VSX-LX51 / 60 / 70 og nogle andre også. Jeg har Pioneer 428XD, så jeg tænker, at Pioneer reciever må spille max sammen med Pioneer TV. Jeg benytter PS3 til afvikling af DVD og Bluray, og indkøber engelske ATC højtalere til surround formål.

Nu har jeg så muligheden for at købe noget Thule til meget billige priser, men spørgsmålet er, om det er hensigtmæssigt? Det drejer sig om Thule AV100 eller Thule IA255/350 - eller Thule effekttrin. Som jeg forstår det, leverer Thule rigtig god kvalitet, og god lyd, men modellerne har et par år på bagen, så kommer jeg til at mangle formater og muligheder ved at vælge Thule?

Jeg kan også vælge nogle effekt trin fra Thule, men så skal jeg finde en reciever, og så står der pludselig mange enheder i stuen (lav WAF faktor), og en reciever uden forstærker er garanteret ikke meget billigere, end en reciever med.

Redigeret af KingK - 25-August-2008 kl. 09:38
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 16:12

med det begrænsede kendskab jeg har til ATC vil jeg umiddelbart mene at thule er et langt bedre match end det andet du har kigget på, men:

1. Thule har rigtigt et par år på bagen, du er altså afhængig af at din dvd har en decoder for at kunne understøtte de nye formater

2. Thule gik på numsen for noget tid siden, hifiklubben har svjv. opkøbt deres reservedelslager, men gratis er det nok ikke.

Alternativt kan du købe en Harman Kardon alt efter pengepung.

Crown - there is no substitute.
Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 16:42
ATC kan lide at få noget at leve af, og leverer meget fin neutral, detaljeret lyd. Jeg vil også selv tro, at Thule er af højere kvalitet. Man kan vist skifte dekoderen, men eftersom produktet ophører, kan man jo ikke rigtigt bruge det til noget. Så den ellers udmærkede fremtidssikring er der ikke alligevel.

Vedr. 1. Det er jo det jeg tænker på : Min PS3 kan vist klare så godt som alle moderne lydformater, men kan Thule forstå det? Jeg har set 4 år gamle anmeldelser af AV100, så de helt nye formater har den nok ikke med. Den har heller ikke HDMI. I følge specs kan Thule AV100 : DTS-ES, Dolby Digital EX og Pro Logic IIx (Og jeg ved ikke lige selv hvad der er hot eller not).

Vedr. 2. I følge en kilde, kan man komme i klemme med fremtidige reparationer, hvis man køber Thule nu. Også værd at tage med i betragtningerne.

Redigeret af KingK - 25-August-2008 kl. 17:09
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu