|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
JKN. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
![]() Sendt: 09-September-2008 kl. 15:54 |
Hej
Faldt over denne overskrift i Jyllandsposten idag. http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1432560.ece
Hvilken format eller teknologi kan tænkes at erstatte Blu-ray? Mvh
Jan K
|
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Jeg læste om USB-sticks forleden. Men det virker da enormt plat..
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Det må være video-on-demand ... leveret via nettet. I dag er det ikke hurtigt nok, men hvem ved hvordan det ser ud om 5 år. Jeg tror dog ikke selv på at blu-ray er død om 5 år, men at vi har et mere broget marked til den tid, hvor blu-ray blot et en af mange måder at se HDTV film på. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
JKN. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
![]() |
Min tanke går på streaming via nettet, men ved ikke hvor mange megabit det kræver.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kunne man tænke sig at blu-ray udviklet sig til en højere opløsning end idag, med tanke på at 500GB blu-ray skiven er lavet?
Jan |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Jamen det er da bestemt muligt. Men om 5-10 år...hmmm... teknologisk set er der nok en masse ting der med rimlighed kan erstatte blu ray, men i den sidste ende er det vel op til hvad forbrugerne gerne vil have? ![]() ![]() |
|
![]() |
|
afk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() |
Man kan vel forestille sig, at 4K-opløsningen kommer på et tidspunkt, men ift. 1080P-opløsningen vil det kræve endnu større skærme/lærreder og/eller at man sidder med næsen tæt op ad skærmen :-) Well, ligesom med RAM/HD/foto-megapixels vil mer'-mer'-mer' vel altid blive regnet som en konkurrence-parameter, selvom det må antages, at det med tiden bliver nærmest ligegyldigt... |
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
![]() |
Hvis jeg giver 150+kr for en film, så vil jeg også have den fysisk. Om det så er i disc form eller lign.
|
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
det er også lige min mening. det skal sku være noget, man kan røre ved. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
sådan har jeg det bestemt også jeg køber heller ikke musik online, køber cd'er og ripper dem, ingen problemer, men vil eje det skidt :) ser dog en stor fremtid i at leje film "on-demand" når først man kan leje en HD film for 25-35 kr som bliver streamet direkte til en eller anden boks (OG de er i så god en kvalitet som f.eks. Bluray) så er jeg helt sikkert med :) |
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
jeg køber nogle få musiknumre online, det er kun, hvis der lige er, et nummer fra et album jeg bare må eje. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Tro at det bliver UHD formate, men stadig med Blu-ray disk formate som
bygge sten, da der er udviklet 400 og 500gb Blu-ray disk, et sytem der ville værre bagudkompatibel med Blu-ray og DVD. Fordel med UHD´s opløsninge er at det er lette at scale til 720 og 1080 uden tab, og de første fladskærem med UHD er bliver viste, så det er først med UHD af HD er bliver voksen. Om 5 år må man også regne med at Biografer er gået helt over til 4K, som er den oplsøninge der ligge tættes på UHD. I Japan er man ved at teste UHDTV. UHD fordi at man er igang med at udvikle det. Redigeret af Startrek - 09-September-2008 kl. 20:30 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |