recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV opsætning oa.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV opsætning oa.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
yderside Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC TV opsætning oa.
    Sendt: 15-September-2008 kl. 11:27

Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

men er den boks fra TDC der kommer i forbindelse med TDC TV et modem eller en router? i materialet kaldes det for et modem og nu skriver du router, hvis det er en router bør man vel kunne sætte sit gamle adsl modem på og så en switch og så TDC TV routeren nede i stuen og pc på kontor direkte i switchen?

Sorry, den smuttede, der er et 4 ports modem og selvfølgelig ikke en router, my bad

Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United

Espania Campeones
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 17:59

jeg har fundet flg. som jeg lige paster ind, det lyder da som om man kan bruge 2 kabeldobblere hvor den ene sidder i modem med et kabel til surf og et til tv og i den anden ende en kabel dobbler mere hvor jeg så skal finde ud af hvilken er der surf i og hvilken der bærer tv

Splitteren kaldes også en kabeldobler.

Den bruges til at køre 2 x 10/100MBit over et netkabel.

Der er 8 ledere i kablet, men du bruger jo kun de 4 til 10/100Mbit.

Du skal ALTID bruge kabeldoblerne i par.

Dvs du sætter en i den ene ende ved switchen. Dvs du bruger 2 porte på switchen. Den lille stump kabel forbindes så typisk til et vægstik. Så trækker du ET langt netkabel. Typisk et der allerede er i vægen. I den anden ende af kablet, igen typisk et vægstik, sætter du så den anden kabeldobler. Her hviver den så de 2 signaler ud til hver sin RJ45 port/computer.

Dvs der er en kabeldobler/ telefon/dsl (som #3 nævner), og ikke en switch / hub.



Redigeret af tohmahawk - 12-September-2008 kl. 17:59
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 16:57
men er den boks fra TDC der kommer i forbindelse med TDC TV et modem eller en router? i materialet kaldes det for et modem og nu skriver du router, hvis det er en router bør man vel kunne sætte sit gamle adsl modem på og så en switch og så TDC TV routeren nede i stuen og pc på kontor direkte i switchen?
Til top
yderside Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 09:26

Har nørklet noget med lignende problem og ifølge TDC teknikeren, så er der ikke noget at gøre. TDC boksen skal sidde "direkte" på den port som er dedikeret til TV i routeren fra dem. Den jeg har, har 4 udgange og de er hver især dedikeret til henholdsvis, Internet, IP telefoni, TV også en de ikke bruger endnu.
Og tro mig, hvis ikke de sidder rigtig i routeren, ja så sker der nada

 



Redigeret af yderside - 12-September-2008 kl. 09:27
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United

Espania Campeones
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:47

 

 Det mener jeg helt sikkert, ikke kan lade sig gøre, uden at du har 2 kabler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:44
Ja men jeg har jo 2 udgange fra modem jeg gerne vil føre i et et andet rum gennem et Lan kabel (jeg vil både have surf og tv med, de kommer fra 2 forskellige porte i modemet, og jeg har kun en ledning at sende dem igennem) kan man nøjes med en Lan splitter? dvs et kabel med 2 hun lan stik i den ene ende og så et han lan stik i den anden ende til væg og så en splitter mere nede i stue med 2 ud, en til setop boks og en til pc

Redigeret af tohmahawk - 11-September-2008 kl. 22:46
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:27

 

 Du fører et kabel fra modemmet til en Switch eller Hub.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:23
Jeg har et lan kabel ført skjult mellem kontor og stue med vægmonterede stik i hver ende. Jeg har flere enheder i stuen jeg godt vil give IP fx. XBOX og mediacenter pc samt signal til settop boks fra TDC TV. Modem i tdc tv har 4 porte til henholdsvis voice, surf og tv plus ubrugt ekstra. Jeg vil gerne behold modem i kontor da jeg har en pc der som gerne skal kabels. Hvordan samler jeg 2 signaler fra modem i en ledning og splitter dem ud igen nede i stuen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu