recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio LX5090H + media server.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio LX5090H + media server.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Emne: Pio LX5090H + media server.
    Sendt: 17-September-2008 kl. 12:47

HAr postet nedenstående problem under tv  forumet, men det passer nok bedre i dette forum. Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til at komme videre:

Hej, jeg har brug for hjælp med HMG på mit LX5090H, så jeg håber at der er et par kloge hoveder der vil dele deres viden.
Jeg har gennem et stykke tid kørt med Windows Media Player 11 som medie server, og har haft fornøjelsen af at se både billeder og video via HMG. Da jeg her i forum har set flere nævne Tversity, ville jeg prøve at installere denne, og siden da har jeg ikke haft forbindelse til serveren fra LX5090H. Jeg har sikret mig at både Windows Media Player  og TVersity kører, og jeg kan fint dele medier med andre computere på hjemme netværket, fra begge servere. Jeg har så prøvet at slette servere på HMG listen, samt nulstille til fabriksindstillingen, men kan nu ikke længere få vist en server overhovedet på server listen. Tv'et er korrekt oprettet i mediedeling på WMP 11. Er der nogen der kan komme med et godt råd til igen at se serveren på HMG serverliste. Har prøvet at skrive til Pioneer, men de henviser bare til brugervejledningen. På forhånd tak.

Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 15:48

Er der virkeligt ingen der vil/kan hjælpe en bruger i nød. Har i koblet på en medie server uden problem ? Enhver form for hjælp modtages med tak.

Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 09:16

Jeg tror at grunden til at du ikke få nogen svar er, at der ikke er mange der bruger 5090H/Windows Media Player som mediaserver. 5090H er et godt TV, men jeg har læst at dets DLNA funktion virker lidt langsomt.

Jeg har også selv et 5090H, men jeg ser video/billeder osv. via min HTPC (DVI->HDMI). Det virker helt suverænt, og på denne måde er der ihvertfald ingen ventetider (selvom nogen måske vil mene at det ikke er helt så checket som en DLNA forbindelse, hvor man vælger indholdet på TVet og ikke computeren).

Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 17:38
Ja du kan have ret i at det nok ikke er mange der bruger funktionen, men der må nok alligevel være nogle DLNA eksperter i forum, der kunne give et lille hint om hvad man kan gøre for at finde serveren på TV'et.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu