recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 100Hz eller ej ( sony w4000 vs w4500 )
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket100Hz eller ej ( sony w4000 vs w4500 )

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Gambit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2008
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: 100Hz eller ej ( sony w4000 vs w4500 )
    Sendt: 22-September-2008 kl. 11:02
Står og er på vippen til at købe et w4000 som sony rekomender hvis man ikke er intereseret i sport.. men det med sport skyldes vel de hurtige bevægelser ?
Hvad så med mine hong kong klassikere, eller når jeg smækker xbox360'eren til - er der så "fart striber" ud over det hele?

alternativet til den er w4500 der har "Motionflow 100 Hz" dog kan jeg ikke finde nogen forhandlere af den , hvor imod w4000 har en pæn liste

Så hvor vigtigt er det lige med 100Hz - nogen der har erfrainger med skærmen( ejer den, bruger den til spil eller ser action film med hurtige bevægelser )
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 11:09

Oprindeligt skrevet af Gambit Gambit skrev:

...jeg er ikke intersseret i plasma...

Må jeg spørge hvorfor du ikke er interesseret i den bedste skærm?

NB.: Skal nok ryde op efter mig selv, hvis du synes jeg ødelægger din tråd.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Gambit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

...jeg er ikke intersseret i plasma...

Må jeg spørge hvorfor du ikke er interesseret i den bedste skærm?

NB.: Skal nok ryde op efter mig selv, hvis du synes jeg ødelægger din tråd.

LCD/Plasma er vist et "religion"s sprøgsmål, jeg har foretaget mit valg ;)
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 11:19

... jeg har foretaget mit valg ;)

Det respekterer jeg selvfølgelig, men vi ser desværre ofte, at brugere foretager deres valg på et urigtigt grundlag. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvorfor du har valgt LCD?

Redigeret af Sandal - 22-September-2008 kl. 11:22
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 11:19
Endnu en omgang religion - gud forbyde man bliver
indenfor topic da :)

Grunden til du ikke kan få en 4500 endnu, er at det er
en helt ny model, der først er på markedet om ~2 uger -
Jeg afventer selv en 4500 model, og havde også overvejet
en 4000'er, da jeg ikke kunne vente.

Jeg snakkede med nogle sælgere i sony center århus, som
mente at 100hz teknologien helt sikkert var værd at
vente på - endvidere er der DLNA (wireless streaming af
video/billeder/musik) indbygget, som ligeledes må siges
at være et stort plus, til ikke synderligt mange penge
mere.

Mickey
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 11:20

Så hvor vigtigt er det lige med 100Hz - nogen der har erfrainger med skærmen( ejer den, bruger den til spil eller ser action film med hurtige bevægelser )

Jeg vil helt klart ikke undvære 100 Hz. motion flow på mit Samsung A656, hvilket var årsagen til at jeg fravalgte W4000, efter at have set dem ved siden af hinanden.
Mvh Hans
Til top
Gambit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 12:13
ach so - nå men så må jeg væbne mig med toldmodighed og vente på w4500'en :)

@Sandal;
Her kunne jeg jo nævne genskær, burnins, strømforbrug, varme udvikling og rellativ prisforskel til lcd - og du kunne så sikkert komme med modargument at samsungs nyeste nye løser 3/4 af de problemer, men det er der vist tråde nok om herinde ;)

Jeg er ikke en slave bundet af valget LCD, så jeg har self tænk mig at få vist en plasma med samme specifikationer... men tvivler dog på at det vil få mig til at skifte mening.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 12:30

Her kunne jeg jo nævne genskær, burnins, strømforbrug, varme udvikling og rellativ prisforskel til lcd.

Genskær er ikke et generelt problem på plasma. Nogle synes det er et problem - andre gør ikke. Jeg har min skærm placeret lige ved siden af et stort vindue og har ingen problemer.

Burn-in er ikke et problem overhovedet. Du skal mishandle skærmen, for at få burn-in, så det argument holder ikke.

Strømforbruget er ikke nødvendigvis højere på et plasma end på et LCD. LCD har et fast strømforbrug, mens plasma har et variablet strømforbrug alt efter hvad der vises på skærmen. Samlet set, bruger plasma kun lidt mere strøm end LCD.

Varmeudvikling. Har svært ved at se problemet og har aldrig hørt om, at plasma skulle blive mere varme end LCD. Vil gerne se dokumentation.

Du får langt bedre billedekvalitet for pengene ved at købe plasma, så det er LCD der er dyrest, når man kigger på billedekvaliteten.

...så jeg har self tænk mig at få vist en plasma med samme specifikationer...

LCD og plasma er to forskellige teknologier, så drop at sammenligne specifikationer. Desuden kan du ikke bruger specifikationer til ret meget, for det er producenterne selv der lave disse, hvorfor man ikke ligefrem kan kalde dem objektive. Brug dine øjne og køb det du synes er bedst.

Til top
Gambit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

...så jeg har self tænk mig at få vist en plasma med samme specifikationer...

LCD og plasma er to forskellige teknologier, så drop at sammenligne specifikationer. Desuden kan du ikke bruger specifikationer til ret meget, for det er producenterne selv der lave disse, hvorfor man ikke ligefrem kan kalde dem objektive.

FullHD, 1:1 pixel mapping, in/udgange,kontrast og tunere er temmligt objektive ting , hvis du til at starte med ikke betragetede mig som en komplet idiot forde jeg har fravalgt plasma ville du måske virke en hel del mindre ubehagelig.
Citér Brug dine øjne og køb det du synes er bedst.

Var det måske ikke precist det jeg sagde?

ang resten af din post - så har JEG sjovt nok observeret alle de problemer ( ikke bare noget jeg har hevet ud af røven vel ) på plasma tv'er hos venner og bekendte.

anyway jeg har fået mit svar så hvis du kunne stoppe med at trolle her ville det være ok med mig.
Til top
micoep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2008
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Grunden til du ikke kan få en 4500 endnu, er at det er en helt ny model, der først er på markedet om ~2 uger

Jeg var nede i Sony Centret i Århus for en halv times tid siden, og de havde netop kl. 12:30 fået 40" udgaven af W4500 hjem. De har endda også stillet en op i butikken, så man kan komme forbi og tage et kig.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 14:11
Jeg synes du burde være glad for at der egentlig er en som gider hjælpe dig med at få mest for dine penge.

Det er fint nok at du har valgt LCD, men man behøver ikke fravælge ting inden man har undersøgt mulighederne - var det for eksempelvis de nye plasma tv som dine venner havde?

De fleste tråde ender med et skænderi, og jeg synes Benjamin Franklin havde fat i den lange ende da han sagde:

"Wise men don't adwise. Fools won't take it".

For det vil da være noget af en overaskelse at du har konstateret at plasma lider under alle de ting, hvis vi snakker om de modeller som vi anbefaler her på forum.
Til top
Gambit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 14:49
@ micoep: det lydder sq lækkert, må lige lave en runde og se om den er i nogle af butikkerne her oppe nord på

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg synes du burde være glad for at der egentlig er en som gider hjælpe dig med at få mest for dine penge.

og hvis der ret faktisk var et råd  (ala "prøv at kigge på denne model der kan det samme som den lcd skærm du kigger på" ) ville jeg da tage imod det med kyshånd - selv om det er upfordret.
Det skete ikke her - derimod blev sandal mere or mere nedlandedene jo mere han posted ( og hele pivtøjer off topic )

Citér De fleste tråde ender med et skænderi, og jeg synes Benjamin Franklin havde fat i den lange ende da han sagde:

"Wise men don't adwise. Fools won't take it".

"Kun tåber bedømmer folks intelligens på om de er enige med en eller ej"
-Mig

Så nu har vi begge kaldt hinanden en tåbe, skal vi prøve med kammer tonen igen? ;)

Citér
For det vil da være noget af en overaskelse at du har konstateret at plasma lider under alle de ting, hvis vi snakker om de modeller som vi anbefaler her på forum.

Kun få posts over denne er der en tråd med hvordan man (måske) kan slippe af med burn-in's det er måske alle folk med modeller i ikke anbefaler?

Afslutnings vist - jeg har fået svaret på det jeg spurgte om i denne tråd, hvis i vil føre korstog for plasma så gør det ved at anbefale alternative modeller istedet for bare at flame mig

Redigeret af Gambit - 22-September-2008 kl. 14:50
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu