recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon ekspert søges....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon ekspert søges....

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon ekspert søges....
    Sendt: 24-September-2008 kl. 20:19

Er der en venlig sjæl der ved noget om at sætte en Denon surround forstærker op, som jeg kan ringe til i aften. Send venligst en PB til mig med et nummer. Det drejer sig om en Denon AVR-4306 og noget så simpelt som HDMI ind og HDMI ud. Lyden til højtalerne der er sluttet til forstærkeren og billedet til skærmen der er sluttet til forstærkeren via HDMI. Det burde være simpelt, men nu har jeg rodet med det i 2 timer uden at have set billede eller hørt lyd. Hvis jeg kører direkte fra Blu-Ray til skærmen får jeg et fint billede, men ingen lyd, da skærmen ikke har højtalere.

Mvh. Peter

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 20:28

Jeg er på ingen måde ekspert, men søgte lidt med google da jeg mente at have læst noget om det før. Tilsyneladende er der problemer med din receiver og HDMI forbindelser med HDCP - det er noget med det handshake der skal laves.

http://forums.audioreview.com/showthread.php?t=15730

http://www1.epinions.com/review/Denon_AVR4306/content_221217 590916

Måske det kan kaste lidt lys over problemet (som iøvrigt lyder voldsomt irriterende).

Til top
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 10:18

Mange tak Kasper! Denon, I er nogle klaphatte!

Peter

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 13:53

Receiveren skal bare opdateres. Har du iøvrigt tjekket dine kabler ? En del har handshake problemer pga. dårlige kabler.

Jeg er også temmelig negativ på mit bilfirma. Deres årgang 85 kan ikke engang køre 20 km på en liter diesel...hvad sker der for dem. Det burde de have forudset. Håber du fik min pointe ?

Til top
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 14:39

Hvordan opdaterer man receiveren? Jeg har kun fundet et tysk link med en beskrivelse der virker lidt svær at gå til. Bl.a. fandt jeg ikke en PDF med beskrivelse af proceduren, som der ellers skulle være i den downloadede fil.

Peter

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af pvvb pvvb skrev:

Hvordan opdaterer man receiveren? Jeg har kun fundet et tysk link med en beskrivelse der virker lidt svær at gå til. Bl.a. fandt jeg ikke en PDF med beskrivelse af proceduren, som der ellers skulle være i den downloadede fil.

Peter

Du kan godt gøre det selv med et RS232 kabel til pc'en, men min anbefaling vil gå på, at indlevere den i nærmeste butik og sende den til værkstedet. Så undgår du at få lavet kage i det, hvis du ikke er 100% sikker på, hvad du foretager dig.

Til top
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 17:12

Uha..... Jeg vil næsten hellere risikere at "lave kage i den" end at skulle trække alle kabler ud af den, og transportere den på cykel til nærmeste værksted. Er der ikke nogen her, der kan linke til en "step-by-step" beskrivelse?

Peter

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu