recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Focal og Onkyo 576?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFocal og Onkyo 576?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Emne: Focal og Onkyo 576?
    Sendt: 30-September-2008 kl. 16:17
Står og overvejer at springe på fælleskøb af Focal og har spørgsmål til valg af receiver. Det sikre valg lader til at være Onkyo 606, men kan man ikke spare lidt og vælge Onkyo 576?

Baggrund: Sprang på fælleskøbet i foråret og har 42" PX 80 + en PS3. Derudover har jeg et ældre anlæg koblet på et par Dali Concept 1. En YouSee/Samsung HD boks med harddisk er det også blevet til med hele 3 kanaler pt Er begyndt at anskaffe mig Bluray film, men har stadig en del DVD' der ses med jævne mellemrum

Mit ønske er et anlæg med høj WAF og god klar lyd. Vil helst holde antallet af componenter på et minimum, så jeg regner med at benytte PS3 til at afspille både CD, DVD og Bluray. Jeg bor i lejlighed med et par børn der sover om aftenen, så der skal ikke spilles meget højt normalt.

Som jeg forstår det, udfra hvad jeg har læst mig til, kan min PS3 dekode de nye lydformater der sendes til Onkyo 576. Derfor behøver jeg ikke bruge dekoderen i 606? Er det forbundet mod nogen ulemper at lade PS3 opskale DVD-film?

Overordnet vil jeg også gerne høre hvordan 576 og 606 er til "night/discreet" modes, så min kone og jeg kan høre filmens dialog om aftenen uden at det brager for meget?

Selvom det går mig lidt imod, overvejer jeg stærkt at købe fra Tyskland, da prisforskellen er meget stor og jeg også skal bekoste Focal sættet. Onkyo 576 koster cirka 2200 og Onkyo 606 3285 kr. Begge priser er inkl. porto og betaling med kreditkort. Prisforskellem kunne så bruges på en Logitech Harmony One.

Håber der er nogen, der kan hjælpe med nogen kloge ord
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu