Med hensyn til opsætningen af Shuttle er det rigtigt, bare isæt Ram, CPU, Harddisk og evt diskdrev og du er good-to-go. Det kræver selvfølgeligt at du har en skive med windows på som du kan installere fra, men så er det også rimeligt lige til.
Med hensyn til TV-tuner. Jeg kan ikke snakke sammenligninger med Yousee boks, da jeg ikke ejer sidstnævnte, men kan da sige at digitalt tv kan se skidegodt ud på en HTPC. Det kræver så en DVB-C tuner, som alt efter mærke koster et sted mellem 1000 og 1800, inkl CA-modul. Bruger selv et FloppyDTV og er godt tilfreds.
Tv-tuneren er kun nødvendig hvis du har planer om at se eller optage tv via computeren. Skal du bare se billeder, DVD eller lignende, så er det rigtigt at dette bare kører gennem grafikkkortet.
Husk at finde den "rigtige" version af Windows. Hvis du vil bruge Windows Media Center, skal du have fat i en af de versioner hvor dette er med. Gå efter Vista, da der mangler en hel del til XP i forhold til undertekster og lignende. Hvis du vil have undertekster og HD til at virke, skal du ud i nogle mere eller mindre avancerede hacks, læs lidt her på forummet for folks erfaringer med dette.
Jeg bruger selv MediaPortal, som ikke er helt så stabilt og lidt mere omstændigt at sætte op, men til gengæld virker både undertekster og HD-kanaler uden problemer.
God fornøjelse med det. Det bliver en både tidskrævende og dyr hobby hvis man går rigtigt meget op i det, men det kan også være skideskægt hvis man godt kan lide at rode med computere.
[Edit]Arh, Pizzabager beat me to it...
Redigeret af jonaskp - 08-Oktober-2008 kl. 16:29