Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
higher
Bruger
Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
|
Emne: Flammen og Citronen DVD vs. Blue Ray Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 19:14 |
Var i El Giganten i Odense i dag for at købe Flammen og Citronen på blue ray... Men den meget trælse sælger i butikken påstod, at de aldrig havde haft den til salg, selvom jeg med 100 procent sikkerhed så, at de havde den i deres katalog for lidt over en uges tid siden... Nevermind, meget "hånende" siger han, at jeg da bare kan købe DVD'en, der er jo alligevel ingen forskel overhovedet, så hvad jeg dog ville med Blue Ray?? Og så ævlede han noget om, at den ikke opskalerede alligevel på blue ray'en... Altså i min verden, så har jeg da kun oplevet forskel på alm. DVD og Blue Ray?? Er der nogen som kan bekræfte, at der INGEN forskel er lige præcis mht. Flammen og Citronen?? Eller var sælgeren bare endnu et kvaj, som er brændt inde med et display fyldt med alm. Flammen og Citronen dvd'er...??
|
Med venlig hilsen
Higher
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 19:15 |
Hej higher, du har været ude for et vrøvlehoved af væreste slags- filmen er super i BD
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 19:18 |
|
|
higher
Bruger
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 19:22 |
Hehe, ja det vil jeg jo også mene... Han kunne da bare sige pænt, at de ikke havde den og så spørge, om jeg evt. kunne bruge DVD'en i stedet, da de havde flere tilbage af DVD'erne...
Jeg finder den et andet sted, hehe... Og tak for hurtige svar...
|
Med venlig hilsen
Higher
|
|
higher
Bruger
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 19:23 |
Vil lige sige, hvis nogen skulle være interesseret og fra Odense, at det var El Giganten i Kongensgade... Den der ligger ved Rosengårdcenteret har ALTID givet super service (bare så jeg ikke hænger de forkert ud, hehe)...
|
Med venlig hilsen
Higher
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 12:37 |
Hehe, det kunne værre sjovet at andre der bor i Odense, tjeke denne EL
Glganten´s ud, især deres viden om Blu-ray kunne værre sjovt, vel en form
for forbruger oplysninge
|
|
Puma
Guld medlem
Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 11:27 |
Hej Higher
Jeg skal lige sige jeg købte Flammen og Citronen hos El Giganten ved Rosengårdscenteret i lørdags til en pris på 199,- så jeg tror du har talt med en super dårlig sælger af værste studenter type :- )
|
|
bony
Super bruger
Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 354
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 11:31 |
Haha, sikke en klaphat. Der er vist en sælger som skal læse lidt på lektien. Ej, hvor ville jeg ønske at en sælger sagde sådan noget til mig. Så var der ellers én som skulle sættes på plads og HD omskoles af far her!
|
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 12:08 |
Hother skrev:
Hej higher, du har været ude for et vrøvlehoved af væreste slags- filmen er super i BD |
Jeg så den i aftes. Jeg må indrømme, at jeg var skuffet over, at mørke i mange af nattescenerne blev vist som lysegråt. Illusionen af at kigge ind i sort nat holder kun, indtil man kommer til at kigge på de sorte bjælker over og under filmen.
|
|
Snippergyppen
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 105
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 12:22 |
Ikke bare billedet men også lyden (som er mindst ligeså vigtigt) er i en helt anden klasse end dvd'en. Har selv købt den på BD, men en kammerat som arbejder i en plade/film forretning og som jeg havde aftalt at skulle se den med, havde den med på dvd. Vi startede med at se 15 min. på dvd'en og så skiftede vi til BD, det kan næsten ikke beskrives, hvor stor forskel der er på BD vers. dvd, vi grinede nærmest af den billede/lydforskel der er på de to medier.
Så du må vidst lige slå et slag for BD og gå ned i Elmutanten for at forklare den lille bumsede gymnasie dreng af en sælger, at der er STOR forskel på BD og dvd.
|
Philips 32PF5321
Sony STR-DG820
Argon 6250,6220,SUB8SO, 5.1
Samsung SMT-H3106
Playstation 3 40 GB
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 12:43 |
Jeg ved ikke med Dansk film udgivet på Blu-ray, hvorfor at de skal værre
af en så ringe kvalitet, se i forholdt til US film på Blu-ray
Enten kan man ikke finde ud af udnytte HD media 100%, eller også så
master man kun til HDTV og bruger det samme master til Blu-ray ?
Med det der indtil vider er udkomme er en stor skuffels, det må kunne
gøres beder, ikke fordi at BD udgivlser beder en DVD udgivlser, men fordi
at man ikke udnytte BD muligheder for en meget beder BD kvalitet,
Redigeret af Startrek - 11-Oktober-2008 kl. 12:46
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 13:34 |
Startrek skrev:
Jeg ved ikke med Dansk film udgivet på Blu-ray, hvorfor at de skal værre af en så ringe kvalitet, se i forholdt til US film på Blu-ray
Enten kan man ikke finde ud af udnytte HD media 100%, eller også så master man kun til HDTV og bruger det samme master til Blu-ray ?
Med det der indtil vider er udkomme er en stor skuffels, det må kunne gøres beder, ikke fordi at BD udgivlser beder en DVD udgivlser, men fordi at man ikke udnytte BD muligheder for en meget beder BD kvalitet, |
Jamen jeg synes ikke at de 2 danske BD film jeg har i min samling er i ringere billedmæssig kvalitet end amerikanske.
Jeg tror at det man skal være opmærksom er jo, at danske film har en helt anden "atmosfære" og filmmæssig holdning end Hollywood-
Og den glamourøse forskel fra danske til US film betyder ikke sjældent, at de danske BD´er ses som af ringere kvalitet.
Det er i det mindste det som jeg bilder mig ind
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|