recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kvalitet mellem Fine og EP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkvalitet mellem Fine og EP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rase9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-April-2005
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: kvalitet mellem Fine og EP
    Sendt: 03-Maj-2005 kl. 11:29

Hej alle sammen.

Jeg har lige et spørgsmål ang. kvalitet når man skal brænde en DVD.

Man kan jo selv vælge kvaliteten på DVD skiverne. Mit spørgsmål er så hvad har i. Har i den til at stå på Fine, SP, LP eller EP. gor der er jo stor forskel på hvor lang tid der kan være på en DVD.

Håber i kan forstå spørgsmålet,

rasmus

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2005 kl. 11:40

Jeg går altid efter den bedst mulige kvalitet.  Ved optagelser på harddisken er det Fine (Pioneer DVR-720) og ved kopiering til DVD er det fine eller Optimized, men aldrig med mere end 2½ time på en DVD.

Men smag og behag er forskellig og der er tidliger været brugere der var glad for 6-8 timer på en DVD. Billedkvaliteten er lav 360 x 288 pixels og lyden måske i mono. Det gider jeg ikke se på.

Men der ligger også noget økonomi i det.  Bruger man få skiver køber man dem måske lokalt og med høj afgift.  Bruger man mange skiver køber man dem (forhåbenligt) i udlandet og uden afgift.

Endelig er der nogen der synes at skiverne fylder og færre skiver er bedre.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
rase9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-April-2005
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2005 kl. 11:50

det kan jeg godt se.

men det er når man skal optage tv-serie, Så ville jeg gerne have lidt flere ansnit på en dvd skive.

Rasmus

Til top
Dan1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Marts-2004
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2005 kl. 18:46

Jeg har en ren dvd-optager, så jeg optager gerne de daglige udsendelser i de lidt lavere kvaliteter for ikke at skulle skifte dvd hele tiden.

Personligt synes jeg LP giver en hel fin kvalitet, og det er den kvalitet jeg bruger 80% af tiden. For mig er det det bedste tradeoff mellem kvalitet og plads. Men prøv dig frem..

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2005 kl. 20:50
Jeg har stort set kun brugt EP begynder dog så småt at hælde til bedre kvaliteter med hensyn til film. Det afhænger dog af hvilken slags film det er - de fleste (f.eks. eftermiddagsfilm på kanal5) overspiller jeg i EP, så jeg kan have 4 film pr. DVD. Jeg synes billed- og lyd-kvaliteten er fuldt ud god p.t. Til bedre film ("storfilm") begynder jeg så småt at bruge LP eller SP (hvis jeg husker det). Til serier ville jeg dog bruge enten EP eller SEP - der er billed- og lydkvaliteten fuldt ud tilstrækkelig - synes jeg.

Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2003
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2005 kl. 22:04
Jeg optager stort set kun film som jeg derefter brænder på DVD (med en Pioneer 5100H).

Jeg vælger normalt den bedste kvalitet som jeg er rimelig sikker på kan være på én DVD når evt. reklamer er fjernet. Pioneeren tilbyder 32 forskellige kvaliteter.

Dvs. en forholdsvis kort film vil jeg gerne have i god kvalitet, men er en film 3-4 timer lang, så vil jeg alligevel hellere finde mig i den dårligere kvalitet end i at skulle dele den over mere end én DVD.

Min Pioneer ødelægger heldigvis ikke lydkvaliteten fordi man vælger en halvdårlig billedkvalitet: det er ikke uvæsentligt for mig, da jeg holder meget af opera, og de fleste operaer jo er decideret lange udsendelser.

Når jeg en sjælden gang imellem optager en tv-serie, hvor jeg jo alligevel skal bruge flere DVDer til hele serien, optager jeg i en kvalitet der ikke er så ringe at opløsningen bliver reduceret; på Pioneeren betyder det højst ca. 2 timer og 20 minutter pr. DVD. Jeg deler ikke afsnit over flere DVDer.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2005 kl. 06:42
På mærkevare dvd-optagerne får man ikke ringere lydkvalitet ved lavere billedopløsning - er det ikke kun på billige mærker? Det er kun på kvalitet XP, at man får LCPM, eller hvad det nu hedder.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu