Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
|
Emne: projektopgave Sendt: 05-November-2008 kl. 10:54 |
Hej folk på recordere, jeg er i kan med min projektopgave i 9 klasse. Og jeg har om "Konsekvenserne af vold i spil". Så jeg har lige et spørgsmål.
- 1. Spiller i voldelige spil og hvorfor?.
Og hvis i har mere om voldelige spil, så kom med det, Tak
|
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 10:57 |
Spændende enme, i sin tid skrev jeg om "Vold i film påvirker børn og unge"...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 11:48 |
Asklepios skrev:
Spændende enme, i sin tid skrev jeg om "Vold i film påvirker børn og unge"... |
Det havde jeg også set lidt på men der var mere om vold i spil hvor gammel er du?
|
|
henriksommer
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 763
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 11:52 |
hehe.. syntes ihvertfald du skal have det her med i din rapport :P http://www.hackps3.dk/index.php/nyheder/ps3-nyheder/803-mand -slar-baby-ihjel-for-at-afbryde-hans-videospil
|
Philips 65" 754 Oled Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 12:02 |
henriksommer skrev:
hehe.. syntes ihvertfald du skal have det her med i din rapport :P http://www.hackps3.dk/index.php/nyheder/ps3-nyheder/803-mand -slar-baby-ihjel-for-at-afbryde-hans-videospil
|
Jeg synes det er usmageligt at sammenkæde den slags episoder med spillene. Den slags sker ikke fordi manden spiller computerspil, men fordi han er psykopat, eller også bare generelt tåbelig. Hvis det samme var sket fordi ungen forstyrrede manden mens han bagte æbleskiver, skal man så advare folk imod at bage æbleskiver?
Jeg kan forholde mig til at spil kritiseres hvis en gut trækker et maskingevær frem på skolen og skriver "Hitman" på tavlen med projektilerne, men selv der mener jeg det kan diskuteres om det samme ville være sket uden spillene.
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 12:04 |
Jeg syntes nu ellers er var masser af gå til, men dit enme er også rigtig spændende. Især nu hvor man ser en stærk forråelse af volden, det er i hvert fald hvad jeg oplever på skadestuen! Jeg er 23 år...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 12:32 |
Et fantastisk spændende emne du har taget fat i. Nok ikke et jeg kunne skrive om (dengang jeg gik i 9.klasse), da jeg allerede har en meget klar holdning omkring det: Nemlig at der ikke er nogen sammenhæng.
Som Otto er inde på synes jeg det er forfærdeligt den måde computerspil bliver brugt som syndebukke hver gang nogle psykisk ustabile folk går amok på en skole eller lignende.
Men ellers skal du nok også ind på lidt mere spil-orienterede sites, som eksempelvis Dailyrush eller pcplayer (hvor jeg selv bruger en jævn del tid), hvis du vil have nogle rigtigt gode kommentarer. Ikke sagt at folk herinde ikke spiller spil, men chancen for at finde en masse er nok større på deciderede spilsites.
Uden at blande mig for meget i din opgave, vil det nok også være en god ide at finde lidt flere spørgsmål, da det som du har stillet er meget bredt.
For så rent faktisk at svare på dit spørgsmål, så vil jeg sige at jeg spiller voldelige spil, men jeg gør det ikke på grund af volden. Jeg spiller spillene på grund af andre faktorer, som underholdning, historie osv. Om spillene er voldelige eller ej er ikke en faktor for mig, hverken i positiv eller negativ grad.
|
|
david79
Bruger
Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Point: 173
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 12:57 |
En tanke som er værd at overveje:
Bliver folk voldelige af spillene - eller tiltrækker spillene et voldeligt
publikum. (Ud over selvfølgelig de almindelig gamers, som der trods alt er
flest af).
Med andre ord, er det spillene som er problemet, eller er de
bare endnu et symptom på folk som allerede har problemer.
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 13:18 |
Asklepios skrev:
Jeg syntes nu ellers er var masser af gå til, men dit enme er også rigtig spændende. Især nu hvor man ser en stærk forråelse af volden, det er i hvert fald hvad jeg oplever på skadestuen! Jeg er 23 år... |
Der var temmeligt meget vold i middelalderen, og dengang havde man ikke PS3. Ikke engang PS2. Kun køller og masser af tid til at slå hinanden oven i hovedet... Anyways, så vidt jeg husker er der ikke nogle entydige konklusioner på studier af sammenhængen mellem vold i TV+spil og virkeligheden. Det kan gå begge veje (inspiration til virkeligheden, eller mulighed for at afreagere væk fra virkeligheden).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 13:21 |
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 14:38 |
Asklepios skrev:
JesperLund skrev:
Asklepios skrev:
Jeg syntes nu ellers er var masser af gå til, men dit enme er også rigtig spændende. Især nu hvor man ser en stærk forråelse af volden, det er i hvert fald hvad jeg oplever på skadestuen! Jeg er 23 år... |
Der var temmeligt meget vold i middelalderen, og dengang havde man ikke PS3. Ikke engang PS2. Kun køller og masser af tid til at slå hinanden oven i hovedet...
Anyways, så vidt jeg husker er der ikke nogle entydige konklusioner på studier af sammenhængen mellem vold i TV+spil og virkeligheden. Det kan gå begge veje (inspiration til virkeligheden, eller mulighed for at afreagere væk fra virkeligheden).
|
Jeg er helt enig...! Vi kunne, dengang, heller ikke entydigt konkluderer at |
Jeg er ganske enig. Der findes ikke en entyddig konklusion på at voldelige spil påvirker folk i en voldelig retning. Jeg synes bare at problemet i hele diskussionen ofte er at folk (og her mener jeg politkere, advokater osv. som udtaler sig til pressen) der mener at voldelige spil er skadelige fremlægger det som om det er et uomtvisteligt faktum at voldelige spil gør folk voldelige, hvorimod at folk der er imod denne holdning (folk som mig) henviser til at der ikke er nogen som helst beviser for at voldelige spil er skadelige. Problemet er så at (tror jeg) den brede befolkning lytter mere til dem der råber højt om at voldelige spil er farlige, fordi så har man noget at skyde skylden på. Så er det ikke forældrene, eller de sociale myndigheder eller de andre der mobbede drengen der gik amok på en skole skyld, så kan man pludseligt skyde skylden på de farlige computerspil - et klassisk eksempel på frygten for det ukendte.
Jeg synes også det er skræmmende at man har en tendens til at "retfærdiggøre" forbryderne ved nogle voldsepisoder når man skyder skylden over på spillene. Det er som om man fritager folk for en del af ansvaret. "Jamen, han kunne ikke gøre for det, han havde jo spillet Doom". Eksemplet er overdrevet, er jeg godt klar over, men jeg synes det er usmageligt at man i nogle tilfælde vender det blinde øje til de virkelige problemer: Mobning, dårlige sociale forhold, psykiske lidelser osv.
Jeg har altid haft den holdning/forestilling om at voldelige computerspil om muligt må være bedre end voldelige film. Dette skyldes at hvis du har tendenser og har psykiske problemer, så kan du i spillene afreagere. Hvis du ser en voldelig film, så får du måske nogle impulser, men du kan ikke "udleve" dem. Jeg mener dog heller ikke at voldelige film har en har en stor faktor når folk går amok, men hvis der er en sammenhæng så tror jeg på at den er mindre ved spil end ved film.
Under alle omstændigheder mener jeg stadigvæk at hvis folk bliver påvirket i negativ retning af vold i underholdning, så skal man altså stadigvæk i forvejen være rigtigt langt ude på et sidespor før man går amok.
Redigeret af jonaskp - 05-November-2008 kl. 14:40
|
|
deepmagic
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 15:00 |
Jeg spiller for tiden bad company hvor jeg leger sniper.... Dette gør jeg fordi det er god underholdning og sjovt at vinde :)
Derud over er det jo et spil og jeg løber ikke rundt og leger sniper i den virkelige verden. Og har heller ingen planer om det.
Mvh Morten
Redigeret af deepmagic - 05-November-2008 kl. 15:02
|
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
|
|