|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
![]() Sendt: 17-November-2008 kl. 11:41 |
Jeg har pt. en Marantz SR1 integreret surround forstærker som jeg købte for ca. 5 år siden den spiller rigtig godt. Jeg har tænkt på i fremtiden at investere i et 50" fjernsyn og en Blueray afspiller. Da jeg har et godt højttaler setup vil jeg gerne kunne udnyte de forskellige lydformater Blueray har uden at skulle til at investere i en ny dyr forstærker. Mit spørgsmål er så er det muligt at tilslutte en Blueray afspiller til min forstærker uden der kommer noget lydtab, så jeg stadig ville kunne nyde de nye lydformater, eller skal jeg til at smide penge i en ny forstærker
![]() Redigeret af hifreak - 17-November-2008 kl. 11:48 |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Hvis din forstærker har analog-indgange (5.1), så kan du godt Ellers må du ud og invistere i en ny. Du skal regne med ca 5k, for de billigeste (hvis du køber i DK). Der er self også Sony's, men den er vidst ikke så meget værd! Zirio |
|
![]() |
|
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Det mener jeg den har, men hvordan er det med Blueray er der ikke mange film der har 6.1 lyd? I tilfælde af at jeg skal have en Bluray afspiller der kan dekode lyden hvad vil I så anbefale?
|
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Det er ikke overvældende - Desværre. Der er efterhånden 30 film, som er mixet i et lydspor, højere end 5.1. Der er muligvis flere, men jeg ved det ikke præcist. Det du kan gøre, er at købe en Panasonic DMP-BD55, den har 7.1 Analog-udgang, så kan du i hvert fald bruge din nuværende forstærker - hvis den vel og mærket har 5.1 analog. Zirio |
|
![]() |
|
![]() |
ok det lyder super fordi det mener jeg den har så vil der ikke være noget lydmæssig tab overhovedet?
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu vil jeg ikke gøre dig mere forvirret, end højst muligt. Men teoritisk set, nej det vil du ikke. Praktisk, nogle vil nok sige, at du taber noget, andre vil argumentere for det modsatte. Men never the less, så anskaf dig sådan en afspiller, eller noget lign, så kan du se om du er tilfreds med lyden, det er jo det vigtigeste Zirio |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad med true HD DTS det går jeg vel glip af når jeg ikke har en HDMI indgang går jeg glip af noget lydmæssigt?
|
|
![]() |
|
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
Om du taber noget? Tja, det er vel som man ser på det.. Du har godtnok kun mulighed for 5.1 hvilket ikke udnytter mulighederne Blu-ray giver, men jeg vil mene at du med din Marantz forstærker og en ekstern dekoder er noget bedre stillet, end hvis du sælger den og køber det billigste True/HD kompatible du kan komme i nærheden af.
Redigeret af Henrik Nygaard - 20-November-2008 kl. 05:38 |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
Hvis du benytter af spiller med analog 5.1 (7.1) udgang, vil denne afkode lyden, uanset om det er almindelig DTS eller DTS HD. Din forstærker er sådan set ligeglad med formatet, for det sørger afspilleren for. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |