|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
![]() Sendt: 17-November-2008 kl. 12:58 |
Det nærmer sig mere og mere hvor jeg skal til at indkøbe min hjemmebio. I den forbindelse forventer jeg at anskaffe mig en BDP 55 pga. pris og den fornuftige BD ydelse. Men, jeg har ladet mig fortælle at den også kan scale almindelig DVD output via HDMI? Hvordan klarer den dette? Recieveren bliver efter roser her fra nok en Onkyo 606, som også kan scale, men ikke via HDMI input? Er det korrekt forstået? Hvordan scaler de sammenlignet med hinanden? Altså kvaliteten? Kan man få BDP 55 til IKKE at scale, så man bare får almindeligt ubehandlet DVD output? Tak for hjælpen. Redigeret af Pittens - 19-November-2008 kl. 09:41 |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Hej Pittens. Du kan manuel gå ind og vælge med hvilken opløsning den skal outputte. Om hvor god den er i praksis ved jeg ikke, men mange bruger synes den er god og anmelderne er også begejstret for den. Men kig lidt i tråden ![]() http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48091&P N=1 |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Til BD skal den stilles til 1080p, og vil du ikke have, at der skal Upscales på DVD, så er det 576p der skal anvendes. Dog er jeg og også andre af den opfattelse, at den skal bruges til BD, og til DVDer skal der bruges en DVD afspiller. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
DarkStar ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() |
BD55 er umiddelbart en tand bedre end BD50 var, til afspilning af DVD'er.
Min umiddelbare vurdering er at scaleren er bedre i 55. |
|
An a day...
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
en meget lille tand, har set dem begge.
en god dvdafspiller som en denon 1940 eller bedre slå dem begge. De er ikke bygget til dvd afspilling, som deres primær medie. men som BD afspiller er de fine |
|
![]() |
|
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
![]() |
Jeg har i dag en Panasonic DV310, så mon ikke en BD55 er bedre til DVD end denne? Det er jo Panasonic absolut mindste afspiller. Jeg er ok tilfreds med DVD kvaliteten fra denne, og især nu hvor det bliver BD der har prioritet, så håbede at BD55 kunne gøre det ud for både BD og DVD afspiller for at spare plads og tilslutninger.
Og hvis BD55 oven i købet kan scale almindelige DVD op til noget brugbart, så er det jo bare et plus. Ellers kunne det måske være en fordel at benytte min gamle Pana DV310 igennem Onkyo 606 og lade den scale? Ale de valg :-p Og ja, det er en BD55 ikke BDP, beklager. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Og hvis BD55 oven i købet kan scale almindelige DVD op til noget brugbart, så er det jo bare et plus. Dvd bliver ikke bare automatisk bedre.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du kan roligt køre DVDer med 576 opløsning, og lade TVet gøre den Scaling der skal til, det vil jo automatisk Scale til den opløsning som det har. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |