recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canon FS100, hvilket videoformat?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanon FS100, hvilket videoformat?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10425
Direkte link til dette indlæg Emne: Canon FS100, hvilket videoformat?
    Sendt: 26-November-2008 kl. 21:12

Min kæreste vil til at anskaffe et videokamera og har kig på et Canon FS100. Er der nogen her der ved hvilket videoformat dette kamera optager i? Det skal nemlig helst være MPEG2, da det er det format der lettest at redigere i samt brænde til DVD.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 20:19
Hej Flemming.

Kameraet afleverer optagelserne i Mpeg2. Med kameraet følger der et redigeringsprogram, som jeg dog ikke har prøvet. Filerne fra kameraet kan rediges med de sædvanlige redigeringsprogrammer, dog har jeg lidt problemer med Pinnacle Studio12 (se evt tråden om problemet).
Skriv endelig, hvis jeg kan hjælpe med yderlige oplysninger (det er mit første videokamera, så min viden er begrænset).

Venlig hilsen
Jørgen.
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 20:23

Hej Flemming,

Lige en rettelse. kameraet optager i MPEG4, og her har du faktisk idag nemmere mulighed for redigering, da både Pinnacle, Apple, Adobe Premiere er kompatible med MPEG4 AVCHD som formatet præcist hedder på Canon, Sony og Panasonics kameraer.

MPEG2 som var det første der blev brugt på Sony, JVC og Panasonic, omfattede nogle specielle filer indenfor MPEG2 komprimeringen, som kun meget få redigeringsprogrammer understøtter.

Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 23:54
Hej BeoBrian.

Jeg har lige kigget efter på camcorderinfo.com og her er resultatet:

Compression (4.0)
Video on the Canon FS100 (Review, Specs, $295.00) is recorded in the MPEG-2 format, which is standard across most solid state, hard drive, and DVD camcorders that shoot standard definition video. It's true that the increasing popularity of high definition camcorders has brought with it newer and more efficient compression formats, but MPEG-2 has been around for a long time and many camcorder users will probably be familiar with the format. Familiarity does have its price: MPEG-2 does not have the advantages of these newer formats, which make better use of space and reduce the number of visible compression artifacts (most often seen as chunky bits of discoloration).

Venlig hilsen
Jørgen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu