|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 07-December-2008 kl. 21:57 |
Jeg har nu fået Stofa digital til at virke via min FireDTV i MCE TV Pack 2008. Rigtig godt :)
Jeg vil dog også gerne afprøve MediaPortal da jeg høre det skulle være godt og nogle siger bedre end MCE. Jeg er nu ved at prøve at få det til at virke men støder hurtigt på problemer i TV-server konfigurationen. Jeg skal på mit tvkort (FireDTV) angive Country hvor der bl.a. er Denmark-TDC samt en del dvbc symbolrate, bl.a. 6875 og 6952. Længere nede er der frekvens (163000) og Medulation (64 QAM) og igen kan jeg taste symbolrate. Jeg har prøvet med symbolrate 6900 og lavet en manuel scan men finder ingen kanaler. Nogen gode forslag? |
|
![]() |
|
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Jeg har løst det. Faldt over én på nettet der havde prøvet med frekvens 346000, 64 QAM og symbolrate 6900, så fandt den alle kanalerne på no-time.
Ud over min digitale tuner (firedtv) så har jeg et indbygget hybrid kort med to tunere. Jeg var lidt skeptisk overfor at bruge dette i MCE fordi man kunne ikke holde styr på hvad der var digital og hvad der var analog og man fik således en del kanaler 2 gange. Det ser ud som om MP har en funktion til at styre det bedre... Men det skal jeg vist have forsket mere i. Men det ser da lovende ud ind til videre. |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Med MediaPortal kan du bare kombinere kanalerne, så at
DR1 kun dukker op en gang, mens du stadig har mulighed for at tune den på både DVB-C, DVB-T (hvis du har antenne til din hybrid-tuner) og analogt. Det giver en del muligheder i forhold til at have adgang til ledige tunere. At man så hurtigt finder ud af at analogt ligner noget der er løgn er en anden ting. Hvis du har andre spørgsmål hjælper jeg gerne, har efterhånden en del erfaring med MP ![]() |
|
![]() |
|
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Det er netop en af de ting du kan med TVpack til vista, kombinere 2 kanaler til en...
|
|
![]() |
|
![]() |
khj4200-> det vidste jeg ikke tvpack kunne. Har du gjort det? Jeg synes ikke jeg er faldet over det i tv pack, med mindre det er i "Favorites" eller hvad den hed. Jonaskp -> der er jo rigtig mange indstiilingsmuligheder, så du må gerne gerne komme med tips og tricks til det du er stødt på. Andre ting du vil dele? :) Ellers så kan det være jeg spørger hen af vejen i løbet af i aften |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg bruger selv enten de medfølgende codecs (mener det
hedder mvp eller mpv eller noget lign.) eller Dscaler til TV. Jeg bruger ikke ffdshow da jeg har problemer med tearing. Måske det er det du også oplever? Meget tydelige deinterlace fejl, da ffdshow simpelthen er for langsomt til deinterlacing, hvis man samtidigt bruger nogle billedforbedringer - og det er jo en af fordelene ved ffdshow. Tilgengæld bruger jeg det til DVD og videofiler hvor jeg upscaler med ffdshow. Har det kommet på som post- processing, så bruger stadig det normale codec som decoder. Til HD bruger jeg CoreAVC. Når jeg bruger ffdshow til HD-content, så hakker det og lyd/billede er ude af synch. Har hørt at andre bruger ffdshow, men de 20$ (eller hvad det var CoreAVC kostede) synes jeg var godt givet ud. Udover det bruger jeg også haalii splitter til .mkv (som jeg har meget få af) og til apples HD trailere. Med hensyn til opsætning ved jeg ikke lige hvor jeg skal starte henne ![]() Er det tricks til selve tv-delen eller til resten af MP? TIl EPG bruger jeg ONTV.dk Herfra kan man downloade en færdig tvguide.xml som kan importeres direkte i MP, så man slipper for at skulle grabbe. Jeg stødte et par gange ind i at de sider jeg grabbede fra ændrede sig, så grabberen ikke fungerede, og generelt syntes jeg det var lidt besværligt at rode med. Det kræver et pro- medlemskab hos ONTV.dk som, da jeg købte det, kostede 80 kr. om året. AF plugins bruger jeg hovedsageligt MPtvseries (til tv- serier) og Moving Pictures (til film). Bruger også Mytrailers lidt, men kan faktisk bedre lide at downloade HD trailere og så se dem direkte fra HDD, så der ikke skal streames først. Af skin bruger jeg Monochrome. Det skyldes hovedsageligt at jeg godt kan lide det mørkt og simpelt. Tilgengæld går jeg og venter på et nyt skin der er nogen i gang med at lave. StreamedMP, som er et remake til MP af MediaStream skinnet fra XBMC. Det ser rigtigt lækkert ud. Jeg har en plan om på et tidspunkt at lave en install og opsætnings guide / tips&tricks liste til MP, men har ikke haft tid endnu. Og vil egentligt også helst vente til de releaser 1.0 final, forhåbentligt sker dette inden jul. |
|
![]() |
|
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Ja, jeg har også et analogt Hauppauge 150lp, hvor Firedtv er sat som primær tuner pr. kanal. |
|
![]() |
|
![]() |
Et par spørgsmål Jonas efter jeg nu er kommet i gang. Det besværlige. Jeg har en FireDTV-C tuner, og et hybrid kort (indbygget) der giver mig 2 analoge tunere. Når jeg søger alle tre kort igennem, så finder den digitale fint kanalerne med navnene. Men de to analoge finder alle kanaler TO GANGE og skriver bare et nummer. Det vil tage mig timer at komme igennem, og rename. Er der en omvej jeg ikke kan se? Jeg kan se de gratis digitale kanaler, men på alle andre på digital får jeg at vide at signalet er "scramblet". Det fik jeg også på MCE TV Pack efter nyinstallation, men så restartede jeg FireDTV boksen så kunne jeg se kanalerne. Men det ser ikke ud til at hjælpe her. Skal der tweakes noget i konfigurationen? EPG fra ONTV lyder okay. Er dog ikke meget for at betale for det. Kan man ikke får Microsofts egne til at virke som jeg hidtil har brugt på MCE? Kort fortalt, hvad kan de to plugins du nævner? Og hvad skal der til af arbejde fra din side for at få det til at virke. Det med serier og film. Håber på god hjælp her. Er lidt frustreret pt. :) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg løste nu den besværlige. Tror jeg. Jeg fandt en indstilling på digital kortet i TV-konfigurationen hvor jeg angav at der var et CAM modul på. Nu kan jeg også vise de andre kanaler. Men stadig med dobbelt kanalerne?? Ingen anden udvej? |
|
![]() |
|
![]() |
Da jeg brugte analogt gjorde jeg det at jeg selv Redigeret af jonaskp - 09-December-2008 kl. 23:48 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja ja, det bliver jo bedre og bedre. Men man må sige det er ikke super brugervenligt med plugins hvor filer skal kopieres rundt og redigere i filer. Det er selvfølgelig ikke svært, men bestemt ikke brugervenligt :) Jeg har fået installeret monochrome. Det ser godt ud. Og moving pictures samt tvseries. Det ser sgu godt og smart ud. Jeg fandt en dr.dk-epg grabber. Efter en del forsøg (fordi jeg ikke anede hvordan det virkede), kom den til at virke. Så super. Jeg kommer sikkert til tweake bagefter forskellige steder. Er der en anden måde at stille sin menu op på? Lige nu er jeg ved at finde ud af at få præcis de menupunkter jeg vil bruge helt ud i hovedmenuen så der er kun er de jeg skal bruge. Men i oversigten som der er nu kan der kun vises 5 af gangen. Jeg har 7-8. Nogen løsning? Er der et rigtig godt musik-plugin? |
|
![]() |
|
![]() |
Enig, det er lidt noget juks med plugins der skal installeres ved at flytte rundt på filer. Teamet lavede faktisk på et tidspunkt en måde så folk kunne lave en installer (.mpi) og plugins blev automatisk installeret i MP. Såvidt jeg husker var det også meningen at man så skulle kunne downloade opdateringer, direkte i MP congfiguration. Men der er desværre ikke så mange der bruger denne metode. Well, der kan jo bare bladres i menuen (hvis du bruger regular Home). Hvis du vil have en menu med flere plugins/sektioner synlige så skal du enten finde et andet skin, eller igang med at redigere xml filer selv, og dette er ikke noget man bare liiige gør. Hvis du bruger Basic Home (5 store ikoner, placeret i en vandret linie), så er der ikke nogen måde at gøre det på. Brug istedet regular Home. Skift mellem basic og regular Home kan gøres når du står i den ene Home-menu og trykker på "stor grøn windows knap". Du kan i generelle indstillinger vælge om MP skal starte i BasicHome eller regular Home. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |