recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC til TV issue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC til TV issue

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kyll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-December-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: PC til TV issue
    Sendt: 08-December-2008 kl. 10:47

Hej

Jeg har købt mig en fladskærm af typen KDL-40W4500.

Jeg kan fint se film igennem DVI-HDMI fra maskine til TV.

Dog kan jeg ikke sætte TV's refresh rate til 100hz som dette tv understøtter. "Jeg kører en vista bøvs" Kan kun vælge op til 60 hz.

Desuden er det som om billedet nogle gange hakker i det, hvis det giver nogen mening.

Nogen der har nogle gode løsninger?

Maskine specs

4gb ram, Q6600, 4870x2. Vista 64bit

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 10:54
Sæt refresh rate til 5o Hz på pc output

Redigeret af Benu - 08-December-2008 kl. 10:54
Den Ben
Til top
Kyll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 12:50

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Sæt refresh rate til 5o Hz på pc output

hej Dette har jeg faktisk gjort uden den ønskede effect. //

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 12:55

opløsningen på pc'en skal stå til 1280x720x50hz, eller 1920x1080x50hz. det hedder også bare 720p eller 1080p i driverne.

Det er de muligheder der er fra en PC, den kan ikke sende 100hz. det gør tv'et jo heller ikke, den fordobler bare antallet af frames...

Hvis det hakker i det, er det næppe pga opløsningen, muligvis noget med codec eller lign..

Redigeret af Pizzabager - 08-December-2008 kl. 12:56
Til top
Kyll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

opløsningen på pc'en skal stå til 1280x720x50hz, eller 1920x1080x50hz. det hedder også bare 720p eller 1080p i driverne.

Det er de muligheder der er fra en PC, den kan ikke sende 100hz. det gør tv'et jo heller ikke, den fordobler bare antallet af frames...

Hvis det hakker i det, er det næppe pga opløsningen, muligvis noget med codec eller lign..

Tak

men det med min PC ikke skal kunne det. Jo da, min gamle computer CRT skærm kørte jeg med 120 hz det blev sat op i Windows uden problemer.

Men hensyn til det hakker, jaa jeg tror heller ikke det er knyttet til HZ problemet, Jeg vil forsøge at reinstallere codecs.

Nogen der har et bud på en god codec pakke til vista 64?

Redigeret af Kyll - 08-December-2008 kl. 13:29
Til top
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 13:43
Din computer kan godt, men din skærm understøtter jo slet ikk 100 Hz og derfor kan du ikk vælge det i Windows .
Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 14:14

Oprindeligt skrevet af Eiberg Eiberg skrev:

Din computer kan godt, men din skærm understøtter jo slet ikk 100 Hz og derfor kan du ikk vælge det i Windows .

Ifølge Sony så understøtter skærmen 100 Hz!

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af cklausman cklausman skrev:

Ifølge Sony så understøtter skærmen 100 Hz!

skærmen har såkaldt 100HZ motionflow. Men egentlig kører den ikke 100 hz..  

Det er et billedbehandlings program, som tilføjer flere frames i billedstømmen, så billedet ser mere flydende ud..

Sonys Z tv har så 200hz, det er den samme teknologi, bare mange flere frames..

Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 17:31

50hz gange 2 er 100hz i marketingssprog.

Hvordan tror du ellers du får 100hz ud af dit normale 50hz TV signal? Din TV signal sender jo ikke pludselig billederne i 100hz fordi du får andet TV.

Du skal levere et 50hz signal fra computeren, og så vil dit TV på marketings-magisk vis vise et 100hz billed for dig... smart ik?

Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Hvordan tror du ellers du får 100hz ud af dit normale 50hz TV signal? Din TV signal sender jo ikke pludselig billederne i 100hz fordi du får andet TV.

Du skal levere et 50hz signal fra computeren, og så vil dit TV på marketings-magisk vis vise et 100hz billed for dig... smart ik?

Helt helt forkert. TV'et understøtter ikke 100 Hz, BASTA!

Det understøtter 100Hz MotionFlow, som går ind og laver et dobbelt antal frames ved hjælp af billedprocessing.

Traditionel 100Hz som man kender det fra CRT skærme og nu Plasma Displays, siger noget om at skærmen opdaterer billedet 100 gange i sekundet - også selvom du kun sender 25 fps fra din DVD-afspiller, så opdateres hver enkelt frame 4 gange.

Så det at MotionFlow kan indsætte ekstra frames gør det stadigvæk ikke til et rigtigt 100 Hz TV, det er noget markedsførings-crap og folk hopper lige i med begge ben, og tror de får samme feature som dengang de havde deres Phillips 100Hz kasse.

Tror i ikke på det, så kig i jeres W4500 manual. Der er skemaer over hvilke frekvenser jeres TV understøtter fra en PC på de forskellige inputs og W4500 kommer ikke over 60Hz på HDMI'en, og ikke over 75Hz på VGA'en.

Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 15:28

Helt helt forkert. TV'et understøtter ikke 100 Hz, BASTA!

Det understøtter 100Hz MotionFlow, som går ind og laver et dobbelt antal frames ved hjælp af billedprocessing.

Traditionel 100Hz som man kender det fra CRT skærme og nu Plasma Displays, siger noget om at skærmen opdaterer billedet 100 gange i sekundet - også selvom du kun sender 25 fps fra din DVD-afspiller, så opdateres hver enkelt frame 4 gange.

Så det at MotionFlow kan indsætte ekstra frames gør det stadigvæk ikke til et rigtigt 100 Hz TV, det er noget markedsførings-crap og folk hopper lige i med begge ben, og tror de får samme feature som dengang de havde deres Phillips 100Hz kasse.

Tror i ikke på det, så kig i jeres W4500 manual. Der er skemaer over hvilke frekvenser jeres TV understøtter fra en PC på de forskellige inputs og W4500 kommer ikke over 60Hz på HDMI'en, og ikke over 75Hz på VGA'en.

Jeg mener egentlig jeg skriver det samme som dig, blot i kortere simplere udgave... så hvad er helt helt forkert?

Om det er den ene eller anden udgave af marketings-100hz er vel ligegyldigt i relation til hans problem.

Redigeret af Hodor - 11-December-2008 kl. 15:31
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 16:29

... en hel masse..

Jeg mener egentlig jeg skriver det samme som dig, blot i kortere simplere udgave... så hvad er helt helt forkert?

Om det er den ene eller anden udgave af marketings-100hz er vel ligegyldigt i relation til hans problem.

Så mistolkede jeg dit indlæg pga. de 2 x 50 Hz i starten ... Sorry (:
Anyways, nu er det ihvertfald skåret ud i bølgepap :D

Redigeret af Eiberg - 11-December-2008 kl. 16:30
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu