recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til lyd og FFDShow i Vista:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til lyd og FFDShow i Vista:

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til lyd og FFDShow i Vista:
    Sendt: 15-December-2008 kl. 14:04
Jeg har desværre ikke fundet det ultimative setup til mit HTPC. Jeg har Intel DG45ID bundkortet med HDMI. Jeg kører HDMI op i plasmaen og toshlink til receiveren.

FFDShow vil jeg gerne have til at styre det hele og vil gerne have det bedste lydsignal udfra FFDShow. Hvis jeg sætter AC3 og DTS til SPDIF, vil den ikke afspille DTS/DD filer, medmindre jeg selvfølgelig vælger SPDIF i lydpanelet.

Spørgsmålene lyder som følger:
1. Hvis jeg vælger at FFDShow skal decode, kommer der kun lyd ud af fronthøjtalerne altså i stereo også selvom jeg vælger SPDIF i lydpanelet til receiveren. Den står nemlig til 2 kanaler og jeg kan ikke vælge konfigure:( Hvordan får jeg ændret det?

2. Og er det muligt, at få lavet en lydprofil i FFDShow, så den f.eks. ikke dekoder .mkv filer eller filer med en hvis bitrate?

3. Eller findes der et bedre program end FFDShow der kan klare det med lyden bedre?

4. OG jeg kunne godt tænke mig at skifte mellem SPDIF og HDMI vha. hotkeys. Findes der et program der kan det?
Hvis det ikke findes bruger jeg også intelliremote til at styre fjernbetjeningen og den kan klare autoit script. Dvs. et alternativ kunne vælge at lave et script, der går i kontrolmenuen via. windows genvejstast går x antal steps ned, trykker enter og vælger den profil man skal bruge?

Eller hvis det var muligt at kalde en exe fil i autoit, kunne man kalde lydpanelet og vælge profilen?

Med er der en af de 3 muligheder der vil virke?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu