|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
![]() Sendt: 15-December-2008 kl. 23:24 |
Hej.
Er der nogle erfarne folk der lige vil tage en hurtig vurdering på nedenstående grej til en PC / HTPC og komme med lidt konstruktiv kritik ? ![]() Der er endnu ingen tv-tuner, da jeg starter op med en Hauppauge WinTV HVR-900 som flyder i skuffen alligevel. Kabinet haves også. Gigabyte GA-MA78GM-S2H 560 kr. Athlon X2 4850e 1 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) (Cooler (fansink)) 401 kr. WD Caviar Green WD6400AACS 640 GB 424 kr. Corsair CX400W 359 kr. LG GGCH20L Super Multi Blue 752 kr. Microsoft Windows Vista Home Premium w/SP1 509 kr. Kingston HyperX 2 x 1 GB 217 kr. Total 3232 kr. På forhånd tak. Redigeret af clausols1 - 16-December-2008 kl. 00:29 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Ændringsforslag:
CPU 4850 mere enerigibesparende og der er muligheder for hardware accelation med hensyn til grafik for det valgte motherboard. Den medfølgende cpu-køler er OK og kan anvendes... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
HVR 900 er en god DVB-T Stick, men du skal lige overveje havd du vil se TV med. Vista kan som udgangspunkt IKKE vise undertekster ved DVB-T. Det kræver at du har den uofficielle TV Pack 2008, hvis du skal se undertekster. Alternativt skal du have MediaPortal eller DVBViewer installeret
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
![]() |
Super, tak for hurtig respons
CPU er rettet til 4850e Jeg er i den "heldige" situation at den stationære er afgået ved døden. Så kan man jo smugle en HTPC ind & trække et 10 m. HDMI kabel i krybekælderen ![]() ![]() Jeg er 100 % sikker på at det bliver et hit på fruens barsel med film & serier. @MCenterFreak: Jeps, jeg er klar over det. Jeg kan ikke fange DVB-T som det er nu, så på sigt skal der kigges efter en DVB-T antenne. Husholdningen afventer Boxers kommen, før der evt. kyles penge efter DVB-C løsninger. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Boxer og DVB-C er ingen kombination. Boxer kommer alene på DVB-T
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
Du kan få dette til kr. 3500. Kabinet Silverstone LC 19 med kortlæser mv. (se dette link) – pris kr. 1.709 MB: Gigabyte GA-MA78GM-S2H – pris kr. 590 CPU: Athlon 64 X2 5200+ 1 MB – pris kr. 489 Køler: HiperFlow – pris ca. 200. (kan ikke huske præcis modelnavn) Optisk drev: Plextor PX-608AL DVD-RW (Slot-in) – pris kr. 518 RAM: Kingston ValueRam 4 x 1 GB – kr. 420 Trådløst Netkort – cirka kr. 200
Total kr. 4361 (priserne er fra edbpriser.dk)
Redigeret af Mokuer - 16-December-2008 kl. 08:51 |
|
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|
![]() |
|
![]() |
Undskyld den kluntede formulering, prøver igen ![]() P.t. haves Yousee analog. Det jeg mente var at jeg gerne vil se hvad der kommer fra Boxer, inden jeg drøner ud og køber dvb-c tunere (technotrend eller floppydtv). Hvis der kommer noget fra Boxer som vi kan leve med, så droppes Yousee. Dvs. afventer Boxer for at se om der skal satses på DVB-C eller DVB-T. @ Mokuer: Jeg har set din annonce, men jeg vil foretrække at bygge den selv med fuld garanti. Skal jeg købe en brugt er det i et lavere prisleje, men ellers tak ![]() Redigeret af clausols1 - 16-December-2008 kl. 11:55 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |