recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround reciever med component ud.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround reciever med component ud.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ps2jens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround reciever med component ud.
    Sendt: 12-Januar-2009 kl. 22:28

Har lige som mange herinde, kig på en Onkyo 606, eller måske en Yamaha 663. Men da mit Panasonic plasma ikke har HDMI indgang ( men ud over scart,) har component indgang, og 1080i som højeste opløsning. Jeg har prøvet med en Panasonic SA-RX 59 ,at køre HDMI fra min PS3 til forstærker, og så component ud til tv, men får kun lyd ikke billede. Kan man kun køre HDMI ind og HDMI ud  , eller component ind og component ud ?

Jens.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 22:36
Ja, det er normalt, ellers køb et ps3 komponent kabel, sæt din receiver op til component til video og hdmi til lyd hvis du kan det.
SVP03
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af ps2jens ps2jens skrev:

Har lige som mange herinde, kig på en Onkyo 606, eller måske en Yamaha 663. Men da mit Panasonic plasma ikke har HDMI indgang ( men ud over scart,) har component indgang, og 1080i som højeste opløsning. Jeg har prøvet med en Panasonic SA-RX 59 ,at køre HDMI fra min PS3 til forstærker, og så component ud til tv, men får kun lyd ikke billede. Kan man kun køre HDMI ind og HDMI ud  , eller component ind og component ud ?

Jens.

På mange surround recievere kan man opkonvertere fra komponent til HDMI. Jeg er ikke stødt på nogen surround recievere som kan nedkonvertere fra HDMI til komponent.

Hvad model er dit Panasonic TV ? Har den ikke DVI-indgang så ?

Redigeret af Hans j - 12-Januar-2009 kl. 22:58
Til top
ps2jens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 23:05

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Ja, det er normalt, ellers køb et ps3 komponent kabel, sæt din receiver op til component til video og hdmi til lyd hvis du kan det.

Jeg har ps3 component kabel, og kan køre lyden fra ps3 med HDMI, men jeg har en Samsung HD box fra Viasat, som jeg så kun kan bruge med scart, da jeg havde håbet på, at kunne køre fra HDMI til Component. Løsningen er selvfølgelig at købe nyt tv, men havde håbet det andet havde virket. En sælger fra Viasat mente man kunne få en HDMI - Component converter, men det har jeg ikke kunne finde nogle steder.

Jens.

Til top
ps2jens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 23:10

Det er et Panasonic TH-42 PA50E

Jens.