Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JKN.
Bruger
Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
|
Emne: PS3 vil ikke afspille bd/dvd/cd... Sendt: 20-Januar-2009 kl. 22:04 |
Hej håber nogen kan hjælpe mig.
Jeg sad og så Black Hawk Down på Blu-ray på min 40gb PS3 da den stoppede midt i en scene og lige meget hvad jeg gør vil den ikke spille CD/DVD eller Blu-ray.
Den vil godt tage i mod disken men den står bare og forsøger at indlæse den uden held.
Alt andet virker, så for mig ligner det en laser som er stået af.
Er der nogen som har andre forslag og/eller løsninger eller har prøvet nogen lignende?.
Har prøvet at nulstille uden held.
På forhånd tak.
JKN
|
 |
anoz
Super bruger
Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 22:10 |
Hej JKN
Jeg har lige været ude for nøjagtig det samme - det skete selvfølgelig 1. januar, hvor jeg havde regnet med at flade ud til band of brothers på bd, men næh nej, det blev til en fesen dvd i stedet for. Jeg prøvede at resette den, gendanne systemet osv osv, men ingenting hjalp.
Anyways - jeg afleverede den i forretningen den 2/1, og de sendte den så videre til rep. Ud fra mit rep.-nummer kan jeg se, at de har givet op og sendt den videre til importøren (nordisk film). Håber snart der sker et eller andet...
|
 |
JKN.
Bruger
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 22:24 |
Hej anoz
Det lyder sgu ikke godt, har ikke lyst til at undvære min blu-ray afspiller i flere uger men må nok indstille mig på det.
Jeg finder min kvittering frem og indlevere min til rep. straks i morgen.
Tak for hurtig tilbagemelding og knæk og bræk med din rep.
PS. du må gerne skrive i forummet når du har nyt om din rep. så jeg på den måde har en ide om hvor lang tid en rep. forventes at tage.
mvh.
JKN
|
 |
anoz
Super bruger
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 22:35 |
Nej, det er ikke fedt at skulle undvære den. Specielt fordi flere måneders renovering af min stue stort set er færdig, så kunne godt have brugt den, nu hvor møblerne er på vej på plads. Har en stak film, der bare ligger og venter på at blive set ;o) En lille sidebemærkning til min reklamationssag: Min ps3 er købt i Merlin, så jeg tog den med til en Expert-forretning, da de jo har overtaget efter Merlin. Ekspedienten sagde, at det da selvfølgelig var ærgerligt for mig, men hun ville ikke hjælpe, da "Sony kun yder 1 års garanti på deres produkter...!" Jeg gav hende, på en pæn måde, en kort lektion i to års reklamationsret, men hun var mildest talt ligeglad. Hun kunne dog tilbyde mig en ny PS3 til 2.500,- Jeg gik målløs ud af døren, tog bilen til den næste Expert-forretning (i Kolding Storcenter) og forklarede dem sagen - de bad om kvitteringen og sagde, at de ville ringe til mig, når de har fået den tilbage fra rep. Det tog ca. 10 minutter inkl. 5 minutter i kø... Jeg skal nok lige vende tilbage, når jeg hører fra dem - og du må da også meget gerne skrive lidt om forløbet i din sag. Held og lykke
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 23:04 |
Min PS3 40 GB gjorde det samme, dvs kunne ikke indlæse nogle form for medier. Sendte den til rep, og modtog en ny efter 5 uger fra nordisk film. Flere har ventet væsentlig længere end mig, og det er meget forskelligt, hvor længe det tager. Jeg var uheldig, da Nordisk Film på daværende tidspunkt ikke havde nogle ombytningsmaskiner. Normalt reparerer de ikke PS3, da det i mange tilfælde er for dyrt, i forhold til en ny maskine, og derfor kan det undre mig, at Nordisk Film generelt bruger så lang tid på en reperationssag. Du må nok indstille dig på en minimum 21 arbejdsdage, men forvent nok længere tid.
|
 |
mike dk
Bruger
Oprettet: 01-August-2008
Point: 65
|
Sendt: 21-Januar-2009 kl. 15:46 |
Jeg havde for ca. 2 måneder siden nøjagtig samme problem med min PS3 40GB. Billedet frys pludselig og lige meget hvad jeg gjorde, ville den ikke længere læse hverken dvd eller BD.
Det er åbenbart et problem for flere PS3 maskiner da jeg efterhånden har hørt om en del tilfælde.
Jeg afleverede min i fik en helt ny tilbage efter ca. 14 dage. Den er nu solgt og har i stedet købt en panasonic BD35 helt kodefri 
Redigeret af mike dk - 21-Januar-2009 kl. 15:47
|
 |
JKN.
Bruger
|
Sendt: 21-Januar-2009 kl. 23:01 |
Så fik jeg afleveret min PS3 til rep.
Jeg har købt i bilka og iflg. dansk supermarked reklamationspolitik må der ikke går mere end 16 arbejdsdage (hverdage), men jeg vil nu se det før jeg tror det.
|
 |
Clinten
Junior bruger
Oprettet: 02-September-2008
Point: 36
|
Sendt: 22-Januar-2009 kl. 00:01 |
Jeg havde problemet med min 80gb i forgårs. Heldigvis fik jeg den op at køre igen, efter at have valgt Genetabler PS3-system i menuen. Den almindelige nulstilling hjalp ikke.
Jeg håber aldrig det sker igen, for jeg har købt hos Amazon - det er vel lidt et sats...
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
|
Sendt: 22-Januar-2009 kl. 07:13 |
Clinten skrev:
Jeg håber aldrig det sker igen, for jeg har købt hos Amazon - det er vel lidt et sats...
|
Nææ Amazon (England) har somregel fin service, og refunderer også dine transport udgifter.
|
 |
mchris
Bruger
Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 89
|
Sendt: 22-Januar-2009 kl. 08:13 |
Jeg har haft lignende problem, men det var nok for mit vedkommende med opdatering af firmware, og genstart.
|
Pioneer vsx 1016
Philips PF9731D
SonyPS3
Panasonic TH-37PX70
4 stk. podspeakers
Gale 10" sub
2 stk. Dali Concept 8
Dali Motif
KISS VR-558
Nintendo WII
|
 |
anoz
Super bruger
|
Sendt: 07-Februar-2009 kl. 02:16 |
Nåh, så fik jeg min tilbage fra reparation. Eller dvs. jeg fik en ny 60 gb-model... det blev fejret med transformers i går og et enkelt afsnit af band of brothers her til aften  Er der noget nyt med din maskine JKN?
|
 |
JKN.
Bruger
|
Sendt: 08-Februar-2009 kl. 17:40 |
Min PS3 er stadig til rep. iflg. Bilka får jeg en ny men den gl. skal forbi Nordisk Film inden jeg får en ny.
Desværre har den gl. stået hos Bilka i 2 uger før den blev sendt.
Man følger sig røvrendt som kunde når man får at vide at man får en ny men de to parter ikke kan finde ud af hvem som skal betale.
Har fået lovning på at det går hurtigt hos Nordisk Film, men jeg har ikke de store forhåbninger.
mvh.
Redigeret af JKN. - 08-Februar-2009 kl. 17:42
|
JKN
Panasonic 65 HZ1000 tv. Apple tv. Yamaha RX A860 receiver. onwall Audiovector Aventage R Arrete Sub. Panasonic ub820 Uhd afspiller
SUB: Harbo Sound SUB 10 <
|
 |