recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY SRT-DG820
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONY SRT-DG820

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: SONY SRT-DG820
    Sendt: 25-Januar-2009 kl. 13:13

Hej derude.

Jeg har investeret i en SONY STR-DG820 sorround receiver med det simple formål at få god HD lyd fra mine andre apparater.

Mit problem er at når jeg tilslutter min Sony Harddiskoptager til receiveren via HDMI udgangen på harddisken og HDMI indgangen på receiveren og så derefter forwarder billedet op til mit fjernsyn via HDMI udgangen på receiveren, så kommer billedet fint igennem, men jeg får ingen lyd. Hvad kan være årsagen til det?

Jeg har så prøvet at se om jeg kan få lyden fra harddisken til receiveren med et coaxial cabel, men jeg får stadig ingen lyd =o|

Den eneste måde jeg kan få lyden igennem på er ved at tilslutte harddisken direkte til fjernsynet og så sende lyden analog mellem harddisk og receiver, men det negerer lidt hele pointen med en receiver der understøtter HD lyd...

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe, fordi jeg syntes jeg har finkæmmet manualen både for receiveren og harddisken, uden held. På min receiver står der 'analog' på displayet under alle de opsætningmuligheder beskrevet ovenfor...har det noget med noget at gøre, fordi jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg ændre beskeden så der står 'digital' på displayet..=o|

I'm lost, så please hjælp anybody.

På forhånd tak =o)

Redigeret af Henrik82 - 25-Januar-2009 kl. 13:16
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 13:20

Det lyder sansynligt, at når du bruger HDMI fra Recorder til Reciver og derfra til TV, at du ikke får lyd andet end fra Reciveren, men når der anvendes Toslink fra Recorder til Reciver så skal der være lyd fra Reciveren. Har du valgt det rigtige Input på Reciveren.? HD lyd kan fås fra en BD, IKKE fra en Recorder/DVD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 15:13

Okay tak, det med HD lyd vidste jeg ikke, troede godt min harddiskoptager kunne levere det...der kan an bare se.

Så hvis jeg så forstår dig ret, kan jeg så kun få billedet med fra min harddiskoptager via min receiver til mit fjernsyn med et HDMI kabel, jeg kan ikke få lyden med??? Jeg troede at selvom lyder måske ikke var HD så ville den stadig tage et lydsignal med til receiveren og ud gennem højtalerne. Men jeg får heller ikke lyden med via mit coaxial cabel, og der er kun en outpot mulighed bagpå harddiskoptageren og en input mulighed bagpå receiveren. Bagpå receiveren hedder input 'DVD', men når jeg så sætter min receiver på DVD i displayet så kommer der ingen lyd... har prøvet alle de andre mulighedersom 'video', 'sat', 'TV', 'CD' mm. uden lyd. Som sagt står der 'analog' i displayet og det kan jeg ikke finde ud af at ændre på, og der står umidbart ikke hvordan i manualen...burde der stå 'digital' kan det være årsagen???

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 15:47

Der skal skiftes om til Digitalt In, det vil fremgå af manualen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 16:12

Tror jeg har fundet ud af den... Kan i hvert fald få lyden med fra HDMI nu... slåds lidt med coaxial, men jeg er sikker på det nok skal lykkedes før eller siden =o)

Mange tak for hjælpen!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu