recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dark knight DVD vs. Blu Ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDark knight DVD vs. Blu Ray

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jfjkd08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Dark knight DVD vs. Blu Ray
    Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:05
Hej. Jeg satte mig for i går aftes at afprøve hvor stor forskel der egt. er på dvd og Blu ray. Det blev the dark knight da jeg både har den på dvd og BD. Begge afspillet på min pana BD35. Jeg må ærligt indrømme jeg blev lidt fortvivlet. Jeg kunne sq ikke rigtig se forskel!!! Ok, det er selvfølgelig lidt på "gefühl" da jeg ikke har HD og Dvd billedet side by side. Men alligevel kan jeg ikke lade værre med at tænke: er det virkelig det værd så at købe blu ray film hvis man alligevel ikke kan se forskel? - for ja min pana bd 35 opskalerer da nok dvd´en, men vel ik så meget? Eller er det mine øjne den er gal med? er det mit tv? min blu ray afspiller? Og hvad skal man i det hele taget kigge efter når man "leder" for jeg kan sku ikke lade værre.
Tv´et er et pana. px40 42", min blu ray - pana bd35, afstand til skærmen 3-4m. Tv´et er kalibreret efter egen evne med DVE essentials og BD35 sat op til at køre 1080p og 24p. Jeg har et HDMI kabel fra min lokale EB games, til 149 men ved sq ik om det gør den store forskel...
Nogle inputs? (udover jeg skal ha briller?) - jeg vil jo gerne kunne forsvare overfor kæresten smil at det har været en god investering...

Ps. Sætter man samme dvd i min ældgamle dvdafspiller så kan man nemlig sagtens se en tydelig forskel.. Men ville nu gerne kunne skelne mellem dvd og BD på min BD35
Til top
moweesteffen Se dropdown menu
--
--

Branchemedlem

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 731
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:07
Jeg kan nærmest ikke se dvd mere da jeg synes billedet er så dårligt i forhold :S men ja det kommer jo nok an på hvad man kigger efter i et billede

Redigeret af moweesteffen - 25-Januar-2009 kl. 22:07
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:18
Nu har jeg ikke lige set dark knight på dvd, men har flere film både på dvd og blueray og der er en kæmpe forskel. har også et px80 og den har et rigtig godt billede. Hvis du havde et dårligt lcd vil du lynhurtig se forskel. Dvd står rigtig godt på et px80. Så dark knight blueray på et pioneer 5090 og den stod meget bedre end mit px80. Så min konklusion er, jo større og bedre et display du har, jo større forskel mellem dvd og blueray. Derfor skal jeg også have et 50 tommer i år
Men HD lyd er meget bedre end dvd og det er endnu en grund til jeg køber blueray. Prøv og køb en blueray med natur, så kan du virkelig se forskel 
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:38
jeg har et pz80 og synes ikke der er den STORE forskel fra DVD til BD
men jeg bruger så også min Sony recoder med upscale til DVD og ps3 til blueray.
så ved ik om det er en fair sammenligning?

ku jo være at min sony var fantastisk til upscale og min ps3 var dårlig til blueray *g*
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
T800 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2008
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:43

Når nu du/i ikke kan se forskel, kan i så heller ikke høre forskel?

M.v.h.

En fortvivlet BF

Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver

...We have no fate...

HD Film
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:43

Jeg har også et PZ80 og jeg synes at der er stor forskel fra dvd til Blu-ray , jeg er helt færdig med dvd....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:45

At du ikke kan se forskel på dvd og bd kan skyldes 2 ting.

1. Dit syn

2.Opsætningen på dit setup.

Jeg har endnu ikke set et billede fra BD eller HD formatet som ikke var markant bedre en et alm dvdsignal, selv på helt billige fladskærme. Man behøves ikke engang at vide hvad man skal kigge efter da det er så tydeligt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:48
Når i ikke synes der er stor forskel, så er det fordi et pan plasma er et rigtig godt display. Men jeg kan alså godt se forskel på mit px80 og Lyden er et helt kapitel for sig selv. Når man vel og mærke har det rette udstyr til HD lyd. og ikke kun hører lyden på ens tv.

Redigeret af xcardman - 25-Januar-2009 kl. 22:49
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:51

Det kan selvfølgelig heller ikke nytte noget at sidde langt væk fra skærmen , jeg sidder selv ca 2.8m fra skærmen og der er 4m fra den plads der er længest væk , billedet er så skarpt og rent at jeg næste gang skal have et 46" eller 50"....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:54

netop pågrund af blueray har jeg også valgt og købe en 50 tommer i år.

Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 23:10
nu skriver jeg at jeg ik syntes der er den STORE forskel..
jeg havde måske lidt store forventninger til blueray.
jeg kan godt se at der er lidt flere detaljer. men når man feks så reklame for HD kanaler i tv hvor de ændre fra noget man næsten ik kan se til noget der er kniv skarpt. så troede jeg også at det ville være noget ligende fra DVD til BD
men er jo bare et dumt salgs tricks ;)
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 23:13

Ikke fordi jeg var i tvivl, men jeg prøvede lige en DVD udgave af TDK og min Blu-ray udgave. Begge afspillet fra Panasonic BD-55.

Forskellen er temmelig voldsom ca. 3½ meter fra et 110" lærrede og jeg kan genkende MoweeSteffen's udsagn om at det efterhånden er svært at se på billedet fra en DVD.

Men det afhænger selvf. af afstand og størrelse på skærmen. Jeg var hjemme hos en kollega for nogle måneder siden. Han har en 42" og sidder 5 meter fra skærmen. Syntes godt nok det hele var lidt småt

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu