recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste HDMI Kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste HDMI Kabel?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste HDMI Kabel?
    Sendt: 10-Februar-2009 kl. 13:52

Hey folkens!

Jeg har et Tech+Link HDMI kabel (2 meter) liggende, hvilket er et rigtig godt HDMI kabel, men den skal jeg bruge HDTV, når jeg en gang får bestilt det. Bliver nok fra Canal Digital?

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kable r/tech_link_high_end_hdmi_kabel_2_m_406_da.html

En Pioneer KRP-500A er på vej til mig, og jeg vil gerne være godt udstyret med et super HDMI kabel, som skal bruges på min PS3 til HD-film og spil. Til dette er 1 meter nok.

Har kigget på nogle forskellige, som følgende:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/digitalkabel/qed_q unex_hdmi-sr_kabel_1_meter.htm

og

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/digitalkabel/van_d en_hul_the_vdh_hdmi_ultimate_kabel_10_meter.htm

VAN DEN HUL ULTIMATE HDMI (Normalpris 1299.-) Kan jeg få for ca. 750kr.

QED REFERENCE HDMI-SR (Normalpris 999,-) Kan jeg få for ca. 550kr.

Hvilket er bedst? Det er vel de to bedste HDMI-kabler i verden eller findes der noget mere ultimativt og bedre?

Nogen som ejere en af disse, som kan fortælle lidt om deres oplevelse omkring kablet/kablerne?

Tak på forhånd.

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 13:57
Du finder dig bare et kabel til 100kr, istedet for at smide pengene efter navnet på kablet.
Et billigt kabel, gør det lige så godt, som de to du linker til
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 13:58

Jeg bliver nødt til at skuffe dig. Der er ikke den store forskel mellem et HDMI kabel til 200 kr og et til 1000 kr.

Der hvor oplever forskel er typisk i selve stikkets kvalitet, altså om det sidder godt i f.eks. tv´et. Og hvis du ikke som jeg skifter stik tit og ofte, så kan du såmænd nøjes et langt billigere kabel - altså bare det er 1.3 godkendt (min mening)

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:26

Hm, man begynder da stadig, at kunne se forskel på kablerne, når skærmen bliver så stor?

I de fleste anmeldelser jeg læser, så bliver de også ved med at nævne, at kablet er det bedste, og giver det reneste og skarpeste billede, som vi har set til dato bla bla bla. osv.

Det lyder bare mærkeligt, at der ikke skulle være nogen billedkvalitets forskel på dem.

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:40
Pas på at du ikke starter en kabel-krig.

HDMI-signalet er 100% digitalt, så hvis alle nuller og 1-tallene kommer helskindet igennem, så er det fuldstændigt ligemeget om stikkene er guldbelagte og kablerne er lavet af sterling sølv eller ej.

Det store spørgsmål er: hvad skal der til for at det digitale signal kommer korrekt igennem?

Dette er selvfølgeligt meget afhængigt af længden på kablet - hvis du har et ½-meters kabel, så kan du nok slippe afsted med selv at lodde noget gammelt 220V kabel på nogle blik-HDMI-stik (overdrivelse fremmer forståelsen).

Men hvis du skal trække signalet 10 meter, så kan det godt være at du må ofre guldstik, dobbeltskærmede kabler osv..

Men moralen er: Hvis dit signal kommer korrekt igennem, så får du ikke et bedre billede af at ofre X kroner mere på et bedre kabel. Kunsten er at finde det billigst mulige kabel, som sender signalet korrekt igennem.

-Kent
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Tech2008 Tech2008 skrev:

Det lyder bare mærkeligt, at der ikke skulle være nogen billedkvalitets forskel på dem.

Der er ikke nogen forskel så snart der er 'hul igennem'. Hvis der er noget galt ses det tydeligt i form af åbenlyse billedfejl, eller slet intet billede. Først når man skal trække 5-10 meter er det man bør overveje de dyrere mærker, eftersom de billigere nogle gange ikke fungerer med så lange kabler.
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:51
Forskellen mellem de billige og dyre kabler ligger primært i kablets samlede byggekvalitet. En god byggekvalitet er at fortrække, hvis du fx vil trække kabler gennem vægge eller lign. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 15:07

Køb du blot det billigste du kan opdrive, f.eks. fra Harald Nyborg, som i øvrigt er en udmærket samlekvalitet. Det er digitale signaler vi taler om og den slags svinger ikke i kvalitet ligesom de analoge.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 15:30
FLTK@

Fungerer det med Full HD og HD audio?
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 18:08

Hør nu hvad folk skriver  Under 6 meter kan du bruge ringeledning, over 6 meter skal du overveje dit kabelvalg...

Jeg køre P.T. med et 10 meter "filifut" kabel mellem TV og en Samsung BDP-1500, ved filmstart handshaker den 2 gange og skifter derefter til 1080p/24F uden problemer.

Afvikler over samme kabel HD billeder & Cinema i 1080i via en Slamsung boks fra YouSee - Og det er IKKE HDMI kablet der er skyld i unoder fra Boksen.

* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
castillo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 18:33
Jeg er overlykkelig for mit Van Den Hul - Ultimate kabel !! Man kan sagtens se forskel fra det og et no-name kabel
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af castillo castillo skrev:

Jeg er overlykkelig for mit Van Den Hul - Ultimate kabel !! Man kan sagtens se forskel fra det og et no-name kabel

Forskellen er udelukkende i dit hoved.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu