|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() Sendt: 12-Februar-2009 kl. 11:10 |
Hej
Min fars ASUS Pundit baserede mediacenter er ganske rimeligt. Dog kom det med en blæser som man sagtens kan høre, når den kører med mere end 1100 omdrejninger. Den måler 7x7 cm - og der er vist ikke meget mere plads til en køler. Kan man ikke købe en anden super støjsvag og evt. hvor? Micahel |
|
![]() |
|
Johansen01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Hmmm
Jeg vil nok vælge noget i den her stil http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=776&Pna me=PAPST%2070mm%20Bl%E6ser |
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
Den vil også larme ved max. hastighed, men man kan bruge programmet Speedfan til at regulere hastigheden på sine blæsere. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Johansen01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Det er vi enige om.
Problemet er at finde en blæser i den størrelse (70mm) der ikke larmer. Men jeg ville også vælge at styre fan'en via Speedfan eller hvis man er mere til hardware løsningen, så med en modstand, så den ikke kører på 12 volt. Men nærmere 6-9 volt |
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Er du frisk på lidt hardware modding så kik her; |
|
Panasonic PZ85
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ved du hvilken CPU det handler om? Det med at køre med fx 7 volt kan jo godt være utilstrækkeligt med hensyn til køling på en CPU. Gælder også en modstand. Men det er fint til kabinetsblæsere. Den rigtige løsning er faktisk en mere stille blæser, der blev anbefalet en god længere oppe. Der er også andre der koster mindre. Hvad er det der kan høres, brummen eller blæserstøj? Brum er vibration. Det kan godt opstå hvis blæseren ikke sidder helt lige. Så kan der opstå støj fra bundkortet. Man kan så isolere med flade gummiskiver fx. |
|
![]() |
|
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() |
Det er en athlon CPU.
Mere ved jeg ikke lige nu. det er ikke brum (eller resonans). Det er blæseren der støjer. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |