recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver hjælp: iPod som jukebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReceiver hjælp: iPod som jukebox

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver hjælp: iPod som jukebox
    Sendt: 22-Februar-2009 kl. 15:20
Jeg prøver at finde den rigtige receiver til at lave min egen lille digitale jukebox derhjemme (baseret på en 2G iPod touch 32GB), som samtidig også gerne skulle fungere som surround reciever til min HTPC.

Jeg har brug for en receiver dims som opfylder nedenstående krav, men har utroligt svært ved at finde rundt i de forskellige muligheder og begreber da jeg er en computer-nørd og ikke en hifi-nørd :)

Jeg leder efter noget i ok kvalitet, men som nok kan læses ud af ideen om at bruge en ipod som afspiller er jeg bestemt ikke fanatisk omkring lydkvalitet og jeg er heller ikke villig til at betale mere end nogle tusinde kroner for selve receiveren. Jeg er især bange for at købe noget dyrt som kun opfylder nogle af kravene men tilgengæld kan en masse andet jeg ikke har brug for.

Faste krav:
* Udgange til to højtaler grupper hvoraf den ene er 5.1 eller 7.1, og den anden normal stereo  (til hver sin ende af 4m x 11m stue, surround gruppen i sofa enden ved TV'et).
   - Det skal/behøves ikke være muligt at sende forskellige input til de to grupper på samme tid.
   - De to grupper skal kunne slås til/fra fra fjernbetjeningen.
* 1 HDMI indgang og udgang med passthrough (så HDMI kablet fra min mediecenter PC kan gå igennem recieveren til HDTV'et og levere lyd til surround højtalerne).
* Kompatibel med en god iPod dock som kan lade en 2G iPod Touch 32GB op
* Fjernbetjening som virker med iPod dock (ie lydstyrke, frem/tilbage/pause/play).
* Indbygget CD-afspiller (kan også være DVD afspiller, men har ikke noget bruge den til).
Vi *kan* leve med en seperate CD afspiller, men det vil være irriterende da den udelukkende vil blive brugt når gæster tager en CD med eller lignende. Ellers spiller vi nemlig fra iPod'en.

"Bløde" krav:
* Indbygget DAB radio
* Meget gerne kompakt og med et simpelt stilrent design.
* Simpel fjernbetjening.
* Automatisk standby (ie, kan selv finde ud af at gå i standby når alle inputs er slukket)

Redigeret af ziphnor - 22-Februar-2009 kl. 15:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu