|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sphinxdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Horsens,Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() Sendt: 25-Februar-2009 kl. 19:37 |
Hej
Jeg har en ny macbook som jeg gerne ville have en større hdd til, men efter at have søgt en del på nettet efter hvilken jeg skal købe er jeg kommet meget i tvivl... Jeg har kigget på følgende forskellige hdd: Hitachi 7k320 prodid=170059">Seagate 7200.3 WD Scorpio Blue Efter hvad jeg har fundet frem til på nettet er der flere som har haft problemer med alle tre hdd. enten i form af vibrationer eller støj. Så jeg ville høre om der er nogen herinde som har skiftet hdd i deres macbook og ikke mindst resultatet. Håber der er nogen som kan hjælpe |
|
![]() |
|
basholm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Hej
Der nok flere der har erfaring med dette ovre på www.mediamac.dk. MVH Tommy |
|
![]() |
|
sphinxdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Horsens,Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
ja det tænkte jeg også, men der har ikke fået nogen svar efter et par dage
eller 3... men kender du evt et andet macforum? Redigeret af sphinxdk - 25-Februar-2009 kl. 20:01 |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Du kan sammenligne diskene her:
http://www.tomshardware.co.uk/charts/2.5-hard-drive-charts/b enchmarks,25.html og kikke på http://www.silentpcreview.com og se om du kan finde noget om hvor meget de enkelte drev støjer og vibrerer. EDIT: Havde ikke lige læst din post ordentligt kan jeg se - så ovenstående er nok ikke så interessant alligevel. Hvis du vil formindske støj og vibrationer kunne en 5400 rpm-disk være en oplagt mulighed. Du kan sammenligne performance på 5400 vs 7200 hos Tom. Jeg valgte selv en 5400 til min bærbare af de grunde. Redigeret af Zulu - 25-Februar-2009 kl. 23:38 |
|
![]() |
|
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
Prøv evt forum på macrumors.com
|
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Jeg kan se nogle betydelige forskelle i at Hitachi disken er en 7.200RPM disk og WD disken er en 5.400RPM disk.
Groft sagt så er der mere støj og flere vibrationer fra en disk jo hurtigere den roterer, men med små forskellen i konstruktionen er der ingen garanti for at det er sandt. Desuden udvikler 5.400RPM diske mindre varme end 7.200RPM diske hvilket burde medføre mindre støj fra blæseren. Dog er 5.400RPM diske normalt marginalt langsommere end 7.200RPM diske, så hvad dit brugsmønster er bør også have betydning for dit valg. Jeg bruger ikke Mac så de specifikke detaljer om udskiftningen kan jeg ikke hjælpe med. |
|
![]() |
|
hr_hansen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Jeg opgraderede for et halvt års tid siden min MacBook med en WD Scorpio
Black Edition 320GB, 7200rpm, 2,5", 16MB Cache, 3 Gb/s HD. I forhold til den orig. 5400rpm hd. gav det en lille smule vibrationer i laptoppen, men hverken støjniveau, varmeudvikling eller batteritid har ændret sig. mvh. |
|
TV: Pioneer PDP-5090H
DVD: Pioneer DV-600AV DVB-C: Sagem 60 CD/DAC/Pre: Wadia 861i Amp: Crown Studio Reference2 HT: Vienna Acoustics Mahler |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |