recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdateringer af Viaccess kortet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpdateringer af Viaccess kortet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Emne: Opdateringer af Viaccess kortet
    Sendt: 11-Marts-2009 kl. 13:51
Jeg roder i øjeblikket med mediecenter og DVB-C kabel tv fra YouSee.
Jeg har 2 tunerkort i maskinen og tilgår en enkelt phoenix kortlæser for at undgå at købe 2 programkort og 2 CAM moduler.

Det hele spiller pånær opdateringer til kortet. Det ser ud som om jeg modtager entitlements "EMM", men kortet bliver ikke opdateret.

Jeg har haft det kørende i 14 timer, men der er ikke sket noget og mit abonnement trænger til at blive genaktiveret

Hvor lang tid kan jeg forvente der er imellem EMM opdateringer til mit kort fra YouSee.

Jeg har modtaget over 5000 EMM opdateringer, men det åbenbart til andre kunder.

Hvordan klarer folk det med et CAM kort i et mediecenter, har de maskinen stående tændt hele tiden?

Hvad med YouSee modtagere, hvis man vælger at slukke dem, får man så ikke samme problem?

Redigeret af Cyberguyen - 11-Marts-2009 kl. 13:51
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 14:13

Hvis kortet ikke bliver opdateret får du ikke billede på, så hvad mener du med at "det hele spiller"?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 15:55
Det hele spiller på den måde, at jeg kan godt få hardwaren til at snakke sammen og får billede på indtil at den gældende opdatering holdt op med at virke.

Hvis jeg satte kortet over i en Yousee modtager i nogle dage ville det sikkert virke i min opsætning indtil at det igen var "udløbet"

Men hvor lang tid går der imellem opdateringerne?
Er det noget som kommer hver dag eller hver uge.
Har folk med YouSee samme problem at hvis de tager strømmen fra deres boks og tager på ferie, så skal de vente 2 dage før de igen kan se Digital kabeltv?

Redigeret af Cyberguyen - 11-Marts-2009 kl. 15:58
Til top
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men hvor lang tid går der imellem opdateringerne?
Er det noget som kommer hver dag eller hver uge.
Har folk med YouSee samme problem at hvis de tager strømmen fra deres boks og tager på ferie, så skal de vente 2 dage før de igen kan se Digital kabeltv?

Jeg kan kun hjælpe dig med satellit-platformen, men mit gæt er, at det er meget identisk med kabel-tv.

Hos Viasat tager en fuld opdatering af alle abonnenter omkring 4 timer.
Canal Digital mener jeg klarer det på omkring 1 time.

Når du siger 5000 EMM opdateringer, så er det næppe antallet, der er gået videre til kortet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 11:54
Nu virker det, der kan åbenbart godt gå 2-3 dage før opdateringerne kommer på YouSee...

Men det er vel heller ikke så mærkeligt, hvis der ca. kommer en opdatering hvert halve sekund, så er det 86.000 digitale abonnenter i døgnet og hertil skal nok trækkes at nogle skal have mere end én da de har flere pakker...
Hvor mange digital kabel tv abbonenter er der mon i det område hvor jeg bor - for de har vel segmenteret deres sendeområder eftersom de ved hvor man bor?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu