|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Online Point: 1966 |
![]() Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:01 |
|
Hey!
En kammerat skal have et arbejdslokale fyldt med noget musik. Han regner med at hænge 4 højtalere op, som så skal spille dual-stereo. Hvad er den bedste løsning til det? Jeg tænkte en surround-forstærker der kan spille dobbelt-stereo. De er desuden nogle nørder, så hvis forstærkeren kan styres via rs232 ville det være helt perfekt. Findes der forstærkere der kan styres via netværk? Nogle forslag til forstærker? Prisen skal nok være en 3-5000, og tror godt det må være brugt. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
En Stereo Reciver er jo ganske udemærket til det brug. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Online Point: 1966 |
![]() |
|
også hvis der skal 4 højtalere på? Har du et forslag til en med fuld rs232 kontrol?
|
||
![]() |
||
Johansen01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
|
Mange forstærkere har A og B udgange og kan i de fleste tilfælde spille med A+B så du får dobbelt stereo så at sige...
Mht netværk ved jeg ikke |
||
Med Venlig Hilsen
Johansen |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nå ja, den mulighed havde jeg da helt glemt. God ide.
Kunne være rigtig godt med et par konkrete forslag, da jeg synes det er lidt svært at overskue hvilke forstærkere der har rs232 kontrol og A+B funktioner. Hvis nogen lige har nogle eksempler ville det hjælpe meget. Eller måske et mærke der typisk kan dette. |
||
![]() |
||
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
|
Marantz 5003 tror jeg har det du søger. Jeg er ikke helt
sikker på hvor meget den kan gennem RS232, men den har indgangen og du kan evt lige google lidt efter hvor langt den vil lege med. |
||
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Hvorfor ikke et par Squeezebox Classic? Der er da om noget mulighed for netvæksstyring. Dertil et par billige forstærkere - evt. små Icepower. M.v.h. |
||
![]() |
||
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
|
Endnu smartere er det måske med 2 sæt aktive højttalere til Squeezeboksene F.eks. Dfeldt audioengine (spiller supergodt) |
||
MVH
HPDahl |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ikke et dårligt bud. Det må jeg se på.
Tja, hvorfor egentlig ikke. Jeg er lidt i tvivl om hvad men egentlig kan med den over netværket. Kan man connecte til den via netværk og skrue op og ned og skifte sange via et API, eller skal man bruge fjernbetjeningen? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Det er lige nøjagtig det man kan. M.v.h. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nice! Jeg kan se at man kan styre det via et program man ligger ind på sin computer, men jeg kan ikke finde noget om at man selv kan programmere til den. Har du et link?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ved ikke om man ligefrem kan programmere pregrammet, men man kan i hvertfald alt det fjernbetjeningen kan + mere via GUI'et... Hér står en hel masse mere: http://wiki.slimdevices.com/index.php/Main_Page M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |