Hej forum.
Jeg har under tiden haft stor glæde af googlede svar fra recordere.dk, men nu sidder jeg med et mindre irritationsmoment, som jeg ikke har kunnet finde svar på, derfor har jeg oprettet en profil.
I januar måned blev det gamle CRT-fjernsyn udskiftet med et Sony Kdl40W4000. Samtidigt måtte stuen naturligvis ommøbleres (og jeg fandt ud af, hvor stor betydning placering af højtalere har - mit gamle 5.1 souroundsystem kom endelig til sin ret.)
I februar skiftede jeg så fra parabol til Boxer. (En af grundene til at jeg valgte TV'et var, at det er "boxer-godkendt". Der skal blot stikkes et CA-modul med kort i siden på det.)
I starten af marts købte jeg så en PS3 - for at få noget HD-indhold på skærmen (Hvem sagde finanskrise

OK - jeg er røget i overtræk.) PS3'en skal først og fremmest fungere som Blu-ray afspiller, DVD-opskallerer og Media Hub (jeg har installeret PS3 Media Center http://code.google.com/p/ps3mediaserver/ på min PC - er du svimmel!? hvor det bare spiller godt sammen, jeg kan afspille alt, hvad jeg (og resten af familien) har liggende af billeder, musik og video - desuden har jeg adgang til mine favorit podcasts, netradio, web-tv osv.
Alt i alt er jeg nærmest lykkelig, MEN - der er lige en lille ting der undrer (og irriterer) mig: Når jeg tænder for PS3'eren, kan jeg ikke se boxer-kanalerne. Det går fint med de gratis kanaler, men hvis jeg f.eks. vælger TV2 Film, så er skærmen sort, på nær en meddelelse, som regel om, at programmet ikke er indstillet, men også af og til omkring, at jeg ikke har adgang/rettighed til kanalen.
Det er klart, at jeg som regel ikke har brug for Boxer (at se TV) når jeg tænder PS3'eren, men der er dog situationer (f.eks. ved download til PS3'eren), hvor jeg kunne ønske mig at se TV samtidigt med at PS3'eren er tændt.
Mine spørgsmål:
Er der andre der har oplevet dette eller lignende?
Hvad er årsagen til at det sker?
Findes der en work-around til problemet (bortset fra at hive hdmi-kablet ud)?
Mvh.
Langemand.
Ekstra information:
PS3 er forbundet til Kdl40w4000 med et HDMI1.3 kabel.
PS3 er forbundet til souroundsystemet med et optisk kabel.
PS3 er forbundet til min 100Mb switch med et cat5e kabel.